BMW R 1200 GS jest napędzany przez nowy dwucylindrowy silnik w układzie bokser dostarczający 125 KM (92 kW) mocy. Silnik, oparty na nowej koncepcji połączonego chłodzenia powietrzem i cieczą oraz pionowym przepływie przez cylindry, pracuje wydajnie i z dużym momentem obrotowym w całym zakresie prędkości obrotowych. Dodatkowe ulepszenia to nowe mokre sprzęgło antyhoppingowe, elektronicznie sterowana przepustnicy E-gas oraz opcjonalne 'tryby jazdy' oraz układ Dynamic ESA. Oczywiście nie zabrakło też ABS-u i systemu kontroli trakcji ASC z pięcioma trybami jazdy.
Oprócz tego motocykl na 2013 zmienił się stylistycznie. Nowe owiewki, zmienione lampy są świeże, ale nadal w niepowtarzalnym stylu BMW.
Silnik | dwucylindrowy, czterosuwowy silnik typu bokser, dwa górne wałki rozrządu napędzane z zębatej przekładni czołowej, jeden wałek wyrównoważający |
Pojemność | 1170 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 125 KM przy 7 750 obr/min |
Maks. moment | 125 Nm przy 6 500 obr/min |
Chłodzenie | Chłodzony powietrzem/cieczą |
Rama | Dwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny |
Zbiornik paliwa | 20.0 l |
Przednie zawieszenie | BMW Motorrad Telelever, średnica rury nośnej 37 mm, centralna kolumna resorująca |
Tylne zawieszenie | Jednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem |
Przednia opona | 120/70 R 19 |
Tylna opona | 170/60 R 17 |
Przedni hamulec | Dwutarczowe, tarcze pływające, średnica 305 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe |
Tylny hamulec | Jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający |
Zostaw odpowiedź