BMW K 1300 R ma moc 173 KM i waży z płynami 243 kg. Jest to jedna z najmocniejszych i najbardziej dynamicznych maszyn w tym segmencie. Zwiększonej pojemności silnika towarzyszy zwiększona dynamika jazdy, nawet przy niewielkich obrotach. Maksymalny moment obrotowy to 140 Nm przy 8250 obr/min.
Motocykl dopasowany do standardów ekologicznych obowiązujących w UE, w porównaniu do poprzedniego modelu, charakteryzuje się dużo mniejszym zużyciem paliwa.
Ulepszono strukturę amortyzatora, zoptymalizowano wydech, a także podniesiono kierownicę, co poprawiło geometrię całego motocykla. Motocykl otrzymał nową tylną owiewkę, dwuetapową dźwignię zmiany biegów i wspomaganie zmiany biegów.
Dodatkowe akcesoria do motocykla to m.in.: podgrzewane manetki, torby na bagaż, obniżone siedzenie, dodatkowe siedzenie dla pasażera, system zabezpieczający przed kradzieżą, wspomaganie zmiany biegów, system regulacji podwozia ESA II, ASC – system kontroli trakcji, TPC – system kontroli ciśnienia w oponach, sportowa szyba, a także sportowe koła 6.0 x 17', komputer pokładowy wraz ze wskaźnikiem poziomu oleju, lampy LED z przodu i z tyłu.
Kolory BMW K 1300R to: Asphalt Metallic – czarny metalik, Silk Metallic – jasny beż metalik, Lava Orange Metallic – pomarańczowy metalik oraz Light Grey Metallic – jasnoszary metalik.
Silnik | 4-suwowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową. |
Pojemność | 1,293 cm3 |
Prędkość max | Ponad 200 km/h |
Moc | 127 kW (173 KM) przy 9,250 obr/min |
Maks. moment | 140 Nm przy 8,250 obr/min |
Chłodzenie | |
Rama | Mostkowa, odlew aluminiowy, silnik stanowi część konstrukcji nośnej |
Zbiornik paliwa | 19 l |
Przednie zawieszenie | BMW Motorrad Duolever; amortyzator centralny |
Tylne zawieszenie | Jednostronny odlewany wahacz aluminiowy z układem BMW Motorrad Paralever. Centralny amortyzator z układem dźwigni, hydraulicznym pokrętłem (bezstopniowej) regulacji napięcia wstępnego sprężyny, regulacją tłumienia w fazie odbicia. |
Przednia opona | 120 / 70 ZR 17 |
Tylna opona | 180 / 55 ZR 17 |
Przedni hamulec | Dwutarczowy ze stałymi zaciskami 4-tłoczkowymi i pływającymi tarczami hamulcowymi o średnicy 320 mm |
Tylny hamulec | Jednotarczowy z pływającym zaciskiem 2-tłoczkowym i tarczą o średnicy 265 mm |
Zostaw odpowiedź