BMW BMW K 1300 R - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Zaprezentowany na targach INTERMOT w Kolonii BMW K 1300 R, określany przez BMW jako najmocniejszy naked, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.

BMW K 1300 R ma moc 173 KM i waży z płynami 243 kg. Jest to jedna z najmocniejszych i najbardziej dynamicznych maszyn w tym segmencie. Zwiększonej pojemności silnika towarzyszy zwiększona dynamika jazdy, nawet przy niewielkich obrotach. Maksymalny moment obrotowy to 140 Nm przy 8250 obr/min.

 

Motocykl dopasowany do standardów ekologicznych obowiązujących w UE, w porównaniu do poprzedniego modelu, charakteryzuje się dużo mniejszym zużyciem paliwa.

 

Ulepszono strukturę amortyzatora, zoptymalizowano wydech, a także podniesiono kierownicę, co poprawiło geometrię całego motocykla. Motocykl otrzymał nową tylną owiewkę, dwuetapową dźwignię zmiany biegów i wspomaganie zmiany biegów.

Dodatkowe akcesoria do motocykla to m.in.: podgrzewane manetki, torby na bagaż, obniżone siedzenie, dodatkowe siedzenie dla pasażera, system zabezpieczający przed kradzieżą, wspomaganie zmiany biegów, system regulacji podwozia ESA II, ASC – system kontroli trakcji, TPC – system kontroli ciśnienia w oponach, sportowa szyba, a także sportowe koła 6.0 x 17', komputer pokładowy wraz ze wskaźnikiem poziomu oleju, lampy LED z przodu i z tyłu.

 

Kolory BMW K 1300R to: Asphalt Metallic – czarny metalik, Silk Metallic – jasny beż metalik, Lava Orange Metallic – pomarańczowy metalik oraz Light Grey Metallic – jasnoszary metalik.  


Silnik4-suwowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową.
Pojemność1,293 cm3
Prędkość maxPonad 200 km/h
Moc127 kW (173 KM) przy 9,250 obr/min
Maks. moment140 Nm przy 8,250 obr/min
Chłodzenie
RamaMostkowa, odlew aluminiowy, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Zbiornik paliwa19 l
Przednie zawieszenieBMW Motorrad Duolever; amortyzator centralny
Tylne zawieszenieJednostronny odlewany wahacz aluminiowy z układem BMW Motorrad Paralever. Centralny amortyzator z układem dźwigni, hydraulicznym pokrętłem (bezstopniowej) regulacji napięcia wstępnego sprężyny, regulacją tłumienia w fazie odbicia.
Przednia opona120 / 70 ZR 17
Tylna opona180 / 55 ZR 17
Przedni hamulecDwutarczowy ze stałymi zaciskami 4-tłoczkowymi i pływającymi tarczami hamulcowymi o średnicy 320 mm
Tylny hamulecJednotarczowy z pływającym zaciskiem 2-tłoczkowym i tarczą o średnicy 265 mm

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany