Dwie 320 milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu zapewniają BMW F 800 R maksymalną siłę hamowania, a opcjonalny system ABS BMW Motorrad oraz system monitorowania ciśnienia w oponach TPC oferują dodatkowe bezpieczeństwo. Ten motocykl jest również bardzo zwinny. Zawdzięcza to częściowo lekkiej, sztywnej, aluminiowej ramie i dynamicznie wystylizowanemu podwójnemu wahaczowi, dzięki którym sucha masa motocykla wynosi zaledwie 177 kg. Prowadzenie jest niesamowicie precyzyjne dzięki doskonale zestrojonemu zawieszeniu oraz zbiornikowi palia umieszczonemu pod siedzeniem, dla obniżenia środka ciężkości.
Bogactwo opcji stylistycznych, takich jak diodowe kierunkowskazy, elementy lakierowane i wykończenia chłodnicy nadają mu jeszcze bardziej sportowy wygląd. Chris Pfeiffer, freestylowy Mistrz Świata w klasie streetbike, tak wypowiada się o swoim nowym BMW F 800 R: „Nadzwyczajne zalety tego motocykla pozwalają mi naprawdę sięgnąć granic możliwości, dzięki czemu mogę wymyślać nowe, jeszcze bardziej ekstremalne tricki!'
Silnik | 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową |
Pojemność | 798 cm3 |
Prędkość max | ponad 200 km/h |
Moc | 66 kW (90 KM) przy 8.000 obr/min (możliwa ograniczenie mocy do 35 kW (48 KM) przy 6.750 obr/min) |
Maks. moment | 86 Nm przy 5.800 obr/min (ograniczenie osiągów: 69 Nm przy 3.500 obr/min) |
Chłodzenie | Ciecz |
Rama | Rama mostkowa, odlew aluminiowy |
Zbiornik paliwa | 15 l |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy typu upside-down |
Tylne zawieszenie | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, radialne zaciski czterotłoczkowe |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 180/55 ZR 17 |
Przedni hamulec | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy, ABS |
Tylny hamulec | Jedna tarcza z pływającym, jednotłoczkowym pływającym zaciskiem; średnica tarczy 265 mm, ABS |
Zostaw odpowiedź