Nietypowe zawiesznie z wahaczem pchanym z przodu, wydech skierowany do przodu, szczątkowe owiewki, rama zrobiona z lekkiego metalu wyglądająca niczym rzeźba współczesnego artysty to charakterystyczne cechy Bimoty Tesi 2D. Dośc czesto mówi się, że koło jakiegoś motocykla nie można przejść obojetnie, właśnie do tego grona ,i to na samym czele, należy Tesi 2D, która pojawiła się na rynku w 2005 roku. Maszyna jest nietypowa i nie da się jej pomylić z niczym innym. Bimota po raz kolejny pokazała, że w swoich konstrukcjach nie uznaje żadnych kompromisów i nie kieruje się uznanymi schematami jak powinien wyglądać jednoślad.
Generujący moc 84 KM czterosuwowy V-Twin o kącie rozwarcia 900 pochodzi od Ducati z modelu Multistrada. Przednie zawieszenie - dwuramienny wahacz z amortyzatorem pneumatycznym Double System - ma pełną możliwośc regulacji i daje niezwykłą stabilność podczas hamowania.
Oczywiście motocykl nigdy nie był zbyt popularną maszyną. Zdecydowała o tym przede wszystkim cena ale też nietypowy wygląd oraz rozwiązania techniczne, które nie wszystkim przypadły do gustu. Mimo tego Bimota w latach późniejszych wprowadziła na rynek ewolucje Tesi 2D, czyli model Tesi 3D.
Silnik | V2, 4-suwowy |
Pojemność | 992 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 92.00 KM (67.2 kW)) przy 8000 RPM |
Maks. moment | 92.20 Nm (9.4 kgf-m or 68.0 ft.lbs) przy 6300 RPM |
Chłodzenie | olej i powietrze |
Rama | Aluminiowa |
Zbiornik paliwa | 10l |
Przednie zawieszenie | |
Tylne zawieszenie | |
Przednia opona | 120/70-ZR17 |
Tylna opona | 180/55-ZR17 |
Przedni hamulec | Dwutarczowy |
Tylny hamulec | Jednotarczowy |
Zostaw odpowiedź