W Polsce ma być dostępna benzyna E10, paliwo z biokomponentami. Teoretycznie ma być tańsza od tradycyjnej Pb95…
Benzyna E10, a więc paliwo z dodatkiem 10% bioetanolu ma trafić do Polski do 2024 roku. Ma być tańsze od Pb95 i emitować mniej dwutlenku węgla. Niestety, paliwo ma też wady. Mniejsza kaloryczność oznacza konieczność większego wciskania gazu w celu zachowania podobnych osiągów, zatem oszczędność może być tylko pozorna. W każdym razie zmniejszenie emisji CO2 jest jakimś argumentem.
Teoretycznie bioetanol nie zawsze dobrze wpływa na gumowe elementy układu zasilania, a także części aluminiowe.
W UK część z importerów zaczęła publikować listy pojazdów, które można bez obaw eksploatować na E10. Np. Honda twierdzi, że większość modeli wyprodukowanych po 1993 roku bez problemu może być zasilana wspomnianym paliwem. Czy to źródło energii przyjmie się w Polsce? Jako naród uwielbiamy tanie rozwiązania, zatem, o ile do motocykla być może pozostaniemy przy Pb95, o tyle w przypadku aut, zwłaszcza starszych, właściciele będą szukać oszczędności.
Zostaw odpowiedź