Spis treści
BMW G 310 RR – sportowa trzysetka – miała swoją premierę kilka dni temu! Problem jest taki, że póki co nie wyjedzie poza Azję…
Wiele lat temu BMW weszło we współpracę z Indyjskim gigantem motocyklowym, firmą TVS, a efektem tego była premiera małego nakeda G 310 R oraz małego adventure’a G 310 GS. Już od 2018 roku plotki sugerowały, jakoby w planie miał być też motocykl sportowy na tej samej bazie trzysetki. Doniesienia jednak ucichły i powróciły dopiero w połowie aktualnego roku… Aż tu nagle BMW India zaprezentowało nowy model: BMW G 310 RR! Jest nawet na oficjalnej stronie BMW-motorrad.in.
BMW G 310 RR 2023 w Indiach
BMW G 310 RR nie wprowadza wiele zmian względem nakeda, którego znamy także w Polsce. Pojawia się oczywiście pełna owiewka, a ponadto wprowadzone zostały nowe, ciekawe zegary w formie pionowego ekranu TFT 5″. Jak wskazują uważni obserwatorzy, BMW G 310 RR wygląda niemalże identycznie jak jego indyjski kuzyn, TVS Apache RR 310.
Osiągi jednocylindrowego silnika 312 ccm pozostały bez zmian (34 KM / 27 Nm). Warto zaznaczyć, że teraz dostępne są aż 4 tryby jazdy (Track, Sport, Rain, Urban). W dwóch ostatnich wartości są ograniczone do 26 KM i 25 Nm.
Co najważniejsze, zmieniła się pozycja oraz geometria, motocykl zyskał sportowy charakter. Kanapa jest znacznie wyżej (811 zamiast 785 mm), a kierownica to clip-ony. Lekko skrócił się rozstaw osi, a kąt główki ramy wyostrzono o symboliczne 0,1 stopnia.
Ile kosztuje G 310 RR?
Przytaczanie konkretnej ceny nie ma sensu, bo ta jest znacznie inna, niż w Europie (dużo niższa). Ale można pobawić się w kalkulację. Sportowy G 310 RR jest w Indiach o około 5,5% droższy, niż naked G 310 R.
Jeżeli więc w Polsce G 310 R zaczyna się od 24 190 zł, to sportowy G 310 RR mógłby kosztować od 25 550 zł. O ile w ogóle trafi do Europy…
Czy BMW G 310 RR trafi do Europy?
Generalnie bardzo cieszymy się, że powstało małe, sportowe BMW! Tego typu motocykle to świetna propozycja dla początkujących, którzy chcą zacząć swoją moto-przygodę na czymś sportowym… Albo dla zaawansowanych motocyklistów, którzy chcą sportową maszynę treningową na małe tory.
Niestety oficjalne stanowisko BMW Motorrad brzmi, że sportowy G 310 RR dostępny będzie póki co wyłącznie w Azji. Premiera w Europie nie była brana pod uwagę. Ale…
Ale jeżeli G 310 RR zaliczy sukces w Azji i jeżeli rynek europejski wykaże dużą chęć jego posiadania, wtedy BMW Motorrad może rozważyć wprowadzenie małej RR’ki do Europy. To jak chcielibyście?
Moim zdaniem, szanse na to, że trafi do nas są niewielkie.