BMW G 310 RR – sportowa trzysetka – miała swoją premierę kilka dni temu! Problem jest taki, że póki co nie wyjedzie poza Azję…

Wiele lat temu BMW weszło we współpracę z Indyjskim gigantem motocyklowym, firmą TVS, a efektem tego była premiera małego nakeda G 310 R oraz małego adventure’a G 310 GS. Już od 2018 roku plotki sugerowały, jakoby w planie miał być też motocykl sportowy na tej samej bazie trzysetki. Doniesienia jednak ucichły i powróciły dopiero w połowie aktualnego roku… Aż tu nagle BMW India zaprezentowało nowy model: BMW G 310 RR! Jest nawet na oficjalnej stronie BMW-motorrad.in.

BMW G 310 RR 2023 w Indiach

BMW G 310 RR nie wprowadza wiele zmian względem nakeda, którego znamy także w Polsce. Pojawia się oczywiście pełna owiewka, a ponadto wprowadzone zostały nowe, ciekawe zegary w formie pionowego ekranu TFT 5″. Jak wskazują uważni obserwatorzy, BMW G 310 RR wygląda niemalże identycznie jak jego indyjski kuzyn, TVS Apache RR 310.

Osiągi jednocylindrowego silnika 312 ccm pozostały bez zmian (34 KM / 27 Nm). Warto zaznaczyć, że teraz dostępne są aż 4 tryby jazdy (Track, Sport, Rain, Urban). W dwóch ostatnich wartości są ograniczone do 26 KM i 25 Nm.

Co najważniejsze, zmieniła się pozycja oraz geometria, motocykl zyskał sportowy charakter. Kanapa jest znacznie wyżej (811 zamiast 785 mm), a kierownica to clip-ony. Lekko skrócił się rozstaw osi, a kąt główki ramy wyostrzono o symboliczne 0,1 stopnia.

Ile kosztuje G 310 RR?

Przytaczanie konkretnej ceny nie ma sensu, bo ta jest znacznie inna, niż w Europie (dużo niższa). Ale można pobawić się w kalkulację. Sportowy G 310 RR jest w Indiach o około 5,5% droższy, niż naked G 310 R.

Jeżeli więc w Polsce G 310 R zaczyna się od 24 190 zł, to sportowy G 310 RR mógłby kosztować od 25 550 zł. O ile w ogóle trafi do Europy…

Czy BMW G 310 RR trafi do Europy?

Generalnie bardzo cieszymy się, że powstało małe, sportowe BMW! Tego typu motocykle to świetna propozycja dla początkujących, którzy chcą zacząć swoją moto-przygodę na czymś sportowym… Albo dla zaawansowanych motocyklistów, którzy chcą sportową maszynę treningową na małe tory.

Niestety oficjalne stanowisko BMW Motorrad brzmi, że sportowy G 310 RR dostępny będzie póki co wyłącznie w Azji. Premiera w Europie nie była brana pod uwagę. Ale…

Ale jeżeli G 310 RR zaliczy sukces w Azji i jeżeli rynek europejski wykaże dużą chęć jego posiadania, wtedy BMW Motorrad może rozważyć wprowadzenie małej RR’ki do Europy. To jak chcielibyście?


Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany