W Aprilii RSV4 Factory znajdziemy silnik V4 , w którym kąt rozwarcia cylindrów wynosi 65 stopni. Ich węższe ustawienie pozwala na dłuższy suw, co w rezultacie poprawia „oddychanie“ silnika. W maszynie wykorzystano także wiele elektornicznie zaawansowanych rozwiązań, takich jak: opcja zmiany map zapłonu, umożliwiających całkowitą kontrolę nad silnikiem. Motor nowej RSV4 o pojemności 998,9 cm³ generuje 180 KM przy 12,500 rpm oraz 115 Nm przy 10,000 rpm.
Aprilia RSV4 została zaprojektowana z myślą o rywalizacji, dlatego zawiera wszystkie możliwe modyfikacje znajdujące się w maszynach wyścigowych. Przykładem może być zawieszenie. Rama o zmiennej geometrii pozwala nie tylko na zmianę kąta główki ramy, ale także na dopasowanie ustawień wahacza lub zmiany pozycji silnika.
Reszta elementów, podobnie jak sam motocykl, pochodzą z najwyźszej półki, np. widelec marki Öhlins, zaciski Brembo monoblock czy aluminiowe obręcze.
Do stylistyki zabrano się podobnie jak do reszty. Wyścigowy charakter od razu rzuca się w oczy, co czyni Aprilię ekskluzywną, oryginalną propozycją dla ludzi, którzy nie idą na kompromisy.
Silnik | V4, czterosuwowy, DOHC |
Pojemność | 998.2 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 180.00 KM (131.4 kW) przy 12500 RPM |
Maks. moment | 115.00 Nm (11.7 kgf-m or 84.8 ft.lbs) przy 10000 RPM |
Chłodzenie | olej i powietrze |
Rama | |
Zbiornik paliwa | 17 l |
Przednie zawieszenie | Widelec upside-down |
Tylne zawieszenie | Wahacz wleczony |
Przednia opona | 120/70-ZR17 |
Tylna opona | 190/55-ZR17 |
Przedni hamulec | dwutarczowy |
Tylny hamulec | Jednotarczowy |
Zostaw odpowiedź