Aleje Jerozolimskie w Warszawie zostaną zwężone. Umowa już podpisana. Który odcinek ulegnie zmianom?
Ratusz zapłaci 2.4 mln złotych za projekt zwężenia Al. Jerozolimskich na odcinku od skrzyżowania z Jana Pawła II do wjazdu na most Poniatowskiego. ZDM podpisał umowę z Meritum Projekt z Katowic. Wizualizację odcinka poznamy za dwa i pół roku, ale fragment pomiędzy Poznańską a Nowym Światem zostanie pokazany w 2023 roku.
Rewitalizacja trasy ma powstać w koordynacji z PKP Polskie Linie Kolejowe – które chcą modernizacji tunelu średnicowego oraz budowy stacji przy Nowym Świecie.
Zdaniem ratusza Al. Jerozolimskie nie są zbyt przyjazne dla pasażerów komunikacji zbiorowej. Wąskie przystanki, duże odległości pomiędzy przejściami dla pieszych, niewygodne przesiadki i słaby dostęp do kolei. Część z tych niedogodności zniknie wraz z likwidacją rond Dmowskiego i de Gaulle’a.
Przystanki zostaną zbliżone do siebie, poszerzone i wydłużone. Pojawią się także nowe przejścia dla pieszych.
Kierowcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku. Powstaną buspasy, miejsca parkingowe, ścieżki rowerowe oraz drzewa. Poszerzone zostaną chodniki i zorganizowane dodatkowe miejsca do parkingowe. Układ będzie zgodny z przekrojem trasy na moście Poniatowskiego.
Kolejarze rozpoczynają przebudowę tunelu w 2024 roku. Po jej ukończeniu rozpocznie się rewitalizacja ulicy. Jak Wam się podoba taki pomysł? Ze swojej strony mam nadzieję, że buspas będzie dostosowany do jazdy motocyklem…
Zostaw odpowiedź