Problemem jest grubość pokrywy solnej oraz mokry piach, który powoduje, że przejazd, a zwłaszcza przejazd z dużą prędkością jest niemożliwy. Wynika to z naturalnego działania środowiska. Obecnie pokrywa solna ma 5 centymetrów grubości, a w poprzednich latach jej grubość sięgała nawet 15 centymetrów. Takie warunki były optymalne do rozwijania dużych prędkości.
Do przeprowadzenia prób potrzebny jest pas o długości 7 mil (11,27 km), który będzie gładki i suchy. Obecnie znalezienie takiego miejsca jest niemożliwe. Szykowany jest plan B, który zakłada, że próby odbędą się na pasie o długości 4 mil (6,44 km), ale decyzja zostanie podjęta 20 lipca.
W Bonneville Salts Speed Week biorą udział śmiałkowie z całego świata, którzy przez siedem dni mierzą się z taflą soli oraz swoimi maszynami.
AKTUALIZACJA – 03.08
Wielkie święto prędkości na Bonneville Salt Flats jednak się nie odbędzie z powodu zbyt cienkiej pokrywy solnej. Organizacja Southern California Timing Association zapowiedziała, że jeszcze w tym roku ruszą badania pokrywy solnej, od których będzie zależała przyszłość cyklu. Speed Week na solnym jeziorze Bonneville odbywa się od 1949 roku.