Motocykl pochodzi z 1949 roku i nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji, ponieważ w 1953 roku Indian ogłosił bankructwo. Podzespoły pochodzą z maszyny Vincent Rapide, a za ramę jest odpowiedzialny Indian. Nie był to jedyny wspólny projekt obu firm, ponieważ zbudowały one również maszynę będącą połączeniem Indiana Chief z silnikiem Vincent.
Ten konkretny egzemplarz jest napędzany silnikiem z Series C, który był montowany również w modelach Rapide i Black Shadow. Jego pojemność to 998 cm3. Jest to v-twin o kącie nachylenia cylindrów wynoszącym 50 stopni. Legitymuje się on całkiem przyzwoitą jak na tamte czasy mocą 55 koni mechanicznych. Silnik trafił do produkcji w 1948 roku.
Prototyp zbudowano w fabryce Vincent i wysłano do Springfield. Niestety bankructwo marki Indian sprawiło, że projekty pozostały tylko prototypami. Wraz z motocyklem kupujący otrzyma korespondencję ówczesnych szefów obu marek i dokumentację techniczną oraz logistyczną. Przewidywana cena minimalna to ćwierć miliona dolarów.