Symbol CB w połączeniu z marką Honda to ikona motocykla popularnego, uniwersalnego, ekonomicznego i dynamicznego. Typowy przedstawiciel serii CB od początku łączył zalety większości segmentów rynku; umożliwiał poruszanie się w lekkim terenie, brylował w mieście, zapewniał wygodną podróż dwóm osobom, a jego osiągi nie odbiegały od motocykli sportowych podobnej pojemności na tyle, żeby wspólna jazda była katorgą. Seria CB, jak żadna inna wśród japońskich producentów zapracowała na określenie UJM (Universal Japanese Motorcycle). Czy piąte dziesięciolecie produkcji jednośladów z tym oznaczeniem wnosi coś nowego w filozofię budowy motocykla uniwersalnego? Postanowiliśmy to sprawdzić tym bardziej, że do redakcyjnego laboratorium właśnie trafiła Honda CB500X...
Silnik | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy |
Pojemność | 471 |
Prędkość max | 180 |
Moc | 47.6 KM (35kW) przy 8500 obr/min |
Maks. moment | 43 Nm przy 7000 obr/min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | stalowa |
Zbiornik paliwa | 17.5 |
Przednie zawieszenie | 41 mm widelec teleskopowy, regulacja napięcia wstępnego sprężyn, skok 108 mm |
Tylne zawieszenie | Wahacz stalowy, Pro-Link, z pojedynczym amortyzatorem, z 9 stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok 119 mm |
Przednia opona | 120/70ZR17M/C 58W |
Tylna opona | 160/60ZR17M/C 69W |
Przedni hamulec | 320 mm pojedynczy tarczowy typu wave, 2-tłoczkowy zacisk |
Tylny hamulec | 240 mm pojedynczy tarczowy typu wave, 1-tłoczkowy zacisk |
Zostaw odpowiedź