Aby zminimalizować masę nieresorowaną jak tylko to możliwe, zastosowano pięcioramienne obręcze kół z aluminium od PVM lżejsze o ponad 1,7kg od tych zastosowanych w standardowej maszynie co skutkuje jeszcze lepszą sterowalnością i zwinnością motocykla. Hamulce modelu Speed Triple R to najwyższa półka. 4-tłoczkowe zaciski Brembo monobloc radialnie montowane, są dodatkowo wyposażone w ABS dostępny jako wyposażenie opcjonalne. Razem, koła i hamulce dają sprawniejsze o 5% hamowanie w porównaniu ze standardowym modelem Speed Triple. Nadwozie Speed Triple R w metalicznych kolorach Phantom Black lub Crystal White jest podkreślone czerwoną ramą pomocniczą, drobnymi detalami oraz złotym widelcem z przodu. Kreuje to sportowy wygląd maszyny oraz potwierdza status Premium w segmencie Naked Sport marki Triumph.
Silnik | 12 zaworowy, DOHC, rzędowy, 3 cylindrowy |
Pojemność | 1050 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 135KM przy 9400 obr/min |
Maks. moment | 111Nm przy 7750 obr/min |
Chłodzenie | ciecz |
Rama | Aluminiowa, podwójna, grzbietowa |
Zbiornik paliwa | 17,5 l |
Przednie zawieszenie | Ohlins NIX30 43mm, w pełni regulowane, skok 120mm |
Tylne zawieszenie | Ohlins TTX36, w pełni regulowane,skok 130mm |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 190/55 ZR 17 |
Przedni hamulec | 2 x pływające tarcze 320mm, zaciski 4-tłoczkowe Brembo, montowane radialnie |
Tylny hamulec | tarcza 255mm, zacisk 2-tłoczkowy Nissin |
Zostaw odpowiedź