Spis treści
- Triumph prezentuje nowe modele Rocket 3 Storm R i GT
- Eksplozja osiągów dzięki wzrostowi mocy o 15 KM (182 KM) i jeszcze większemu, rekordowemu momentowi obrotowemu, podniesionemu o 4 Nm (225 Nm)
- Doskonałe prowadzenie dzięki nowym, lżejszym kołom z odlewanego aluminium
- Imponujące malowania z czarnymi detalami i anodowanym wykończeniem
Dwadzieścia lat po tym, jak pierwszy rekordzista Rocket III wkroczył na scenę motocyklową jako najlepszy roadster, zaprezentowano nową generację Rocketa, zapewniającą większe osiągi, lepsze prowadzenie, w nastrojowej, ciemnej kolorystyce. Nowa nazwa, Rocket 3 Storm, pasuje do jego muskularnego stylu i spektakularnych wrażeń z jazdy.
Wyposażone w największy na świecie, seryjnie produkowany silnik motocyklowy o pojemności 2458 cm3, nowe Rockety 3 Storm R i GT posiadają maksymalną moc podniesioną o 15 KM, osiągając teraz potężne 182 KM przy 7000 obr./min.
Podniesiony został również moment obrotowy o 4 Nm, osiągając nową, szczytową wartość 225 Nm przy zaledwie 4000 obr./min. Bardziej płaska krzywa momentu obrotowego z maksymalną mocą w całym średnim zakresie obrotów, zapewnia natychmiastowe przyspieszenie i płynną reakcję na każdym biegu.
16-calowe tylne i 17-calowe przednie koła Rocketa zostały przekonstruowane na bardziej sportowe, a dziesięcioramienna konstrukcja felg z odlewanego aluminium, pozwoliła zmniejszyć masę nieresorowaną motocykla. Redukcja ta ma pozytywny wpływ na reakcję układu kierowniczego podczas jazdy, poprawiając i tak już imponującą zwinność Rocketa. Aby móc zapewnić nadzwyczajny stosunek momentu obrotowego do masy, do konstrukcji mocnej i lekkiej aluminiowej ramy, wprowadzonej po raz pierwszy w 2019 roku, wykorzystano odlewane i kute elementy.
Podążając za sukcesem sprzedażowym ostatniej edycji specjalnej Rocketa, która posiadała ciemne wykończenie, nowe modele Rocket 3 Storm charakteryzują się ciemną, wyróżniającą się kolorystyką i perfekcyjnym poziomem jakości wykonanych detali.
Na dużym, 18-litrowym zbiorniku naniesiona została grafika Storm, a każdy z modeli jest dostępny w trzech charakterystycznych, dwukolorowych malowaniach. Model R jest dostępny w malowaniach: Carnival Red z Sapphire Black, Satin Pacific Blue z Matt Sapphire Black i Sapphire Black z Granite. Model GT jest dostępny w tych samych kolorach, ale podział malowania zbiornika jest odwrócony, co zapewnia charakterystyczny, efektowny wygląd i jednolity wybór kolorów w obu modelach.
Ponadto, nowość na rok 2024 – Rocket 3 Storm, przekracza najnowsze wymagania normy Euro 5b, oferując chłodzenie cieczą, niski poziom emisji spalin i małe zużycie paliwa.
Paul Stroud, Dyrektor Handlowy firmy Triumph, powiedział: „Od czasu wprowadzenia 2,5-litrowego silnika w 2019 r., Rocket, znany na całym świecie jako najlepszy, najpotężniejszy roadster, osiągnął sprzedaż na poziomie ponad 18 000 sztuk. Wsłuchując się w opinię naszych klientów, wiemy, że uwielbiają oni imponujący wygląd Rocketa i jego zapierające dech w piersiach osiągi. Wiemy również, że motocykliści pragną jeszcze więcej. Dlatego nowe Rocket’y 3 Storm R i GT uzyskały imponujący wzrost mocy i momentu obrotowego, jeszcze większą zwinność podczas jazdy oraz jeszcze mroczniejszy, bardziej charakterny styl”.
WYJĄTKOWE PROWADZENIE
Wykorzystując znakomite osiągi Rocketa przekładające się na łatwą w opanowaniu i wygodną jazdę, zastosowano amortyzator Showa typu monoshock RSU ze zbiornikiem piggy-back, w pełni regulowany pod kątem tłumienia odbicia i kompresji oraz napięcia wstępnego. Zawieszenie przednie to duże widelce Showa o średnicy 47 mm, z możliwością regulacji tłumienia odbicia i kompresji.
Wyjątkową siłę hamowania zapewniają najwyższej klasy, radialne zaciski hamulcowe Brembo Stylema z podwójnymi tarczami o średnicy 320 mm. Te lekkie, kompaktowe i wydajne zaciski pozwalają na swobodny przepływ powietrza, który chłodzi klocki hamulcowe podczas dynamicznej jazdy. 4-tłoczkowy, radialny, monoblokowy tylny zacisk Brembo M4.32 i tylna tarcza o średnicy 300 mm są większe i mocniejsze niż niejeden układ przedniego hamulca w wielu motocyklach, co zapewnia ogromną siłę hamowania. Rocket 3 Storm posiada w pełni zoptymalizowany, działający w zakrętach system OC-ABS.
WYJĄTKOWA ERGONOMIA
Każdy model Rocketa oferuje odmienny styl i charakter ze względu na kluczowe różnice w ich ergonomii. Roadster Rocket R ma tak zaprojektowaną pozycję kierowcy i umiejscowienie podnóżków oraz kierownicy, aby móc zapewnić wciągającą i bardziej sportową jazdę. GT zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję do jazdy z wysuniętymi do przodu podnóżkami i innym kształtem kierownicy.
Każdy model ma również własne, dedykowane zestawy kanap, każda z nich posiada wysokiej jakości wykończenie z odlewanego aluminium malowanego na czarno. Rocket 3 Storm R jest wyposażony w kanapę dla kierowcy i pasażera w typie roadstera, o wysokości 773 mm, co zapewnia komfort, pewność prowadzenia przy niskich prędkościach i manewrowaniu. GT ma wyprofilowane, turystyczne siedzenie kierowcy z grubiej wyściełanym siedzeniem pasażera i regulowanym oparciem. Wysokość siedziska w modelu GT wynosi zaledwie 750 mm, co dodatkowo poprawia komfort kierowcy.
Największą różnicę między tymi dwoma modelami stanowi pozycja podnóżków. R ma dźwignie w środkowej części, z dwoma ustawieniami pozycji, zapewniającymi regulację w pionie w zakresie 15 mm, aby dopasować się do motocyklistów każdego wzrostu, zapewniając naturalną i sportową pozycję do jazdy. GT posiada dźwignie umieszczone bardziej z przodu, co zapewnia swobodę jazdy na motocyklu, a trzy ustawienia pozycji w poziomie, umożliwiają regulację w zakresie 50 mm, co pozwoli dobrać najwygodniejszą pozycję podczas długich przejażdżek. Zarówno modele R, jak i GT mają innowacyjne, zgrabne, przyciemnione, chowane podnóżki pasażera.
PRZYCIEMNIONY STYL
Bezbłędnie zaprojektowany, z niezrównaną dbałością o szczegóły, Rocket 3 Storm wyznacza standardy w zakresie najwyższej jakości wykończenia. Od czarnych malowanych proszkowo pokryw wlotu powietrza po hydroformowane kolektory wydechowe – materiały, których użyto w Rockecie 3 Storm zostały starannie dobrane z niezrównaną dbałością o szczegóły, aby podkreślić ciemny styl detali.
Co więcej, Rocket 3 Storm posiada również wysokiej jakości czarne anodowane wykończenie; kutej tylnej część ramy, osłony wahacza, widelców i jarzm, riserów i zacisków kierownicy, RSU Rocketa, wykończenie kanapy, podnóżków i wsporników dla kierowcy i pasażera, dźwigni hamulca i zmiany biegów, klamek i nóżki bocznej.
Aby podkreślić agresywną sylwetkę motocykla, oba modele Rocket 3 Storm są wyposażone w podwójne reflektory LED z trójkątnym logo Triumph i charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej (DRL). Kierunkowskazy LED, charakterystyczne tylne światło i oświetlenie tablicy rejestracyjnej, wyróżniają ten model na tle konkurencji.
TECHNOLOGIA SKUPIONA NA KIEROWCY
Od układu ABS reagującego na kąt pochylenia i kontroli trakcji, po wybierane mapy położenia przepustnicy i intuicyjny tempomat – technologia skupiona na kierowcy pozwala motocyklistom w pełni wykorzystać niesamowity potencjał osiągów Rocket 3 Storm.
System Ride-by-Wire zwiększa właściwości jezdne, bezpieczeństwo i kontrolę, a topowa skrzynia biegów Rocketa została zaprojektowana ze skośnie wyciętymi zębami, które płynnie przekazują ogromny moment obrotowy na tylne koło. Sprzęgło Torque Assist pomaga motocykliście zmieniać biegi w sześciostopniowej skrzyni, w górę i w dół z niesłychaną szybkością i płynnością, natomiast Quickshifter jest dostępny wśród akcesoriów do obu modeli.
Obydwa modele są wyposażone w zoptymalizowany układ ABS działający w zakrętach i kontrolę trakcji, które zapewniają większą stabilność, poprawiając zarówno jazdę na prostych odcinkach, jak i pokonywanie zakrętów, przyspieszanie i hamowanie. Funkcja Hill Hold zapobiega staczaniu się motocykla do tyłu i włącza tylny hamulec do momentu wyczucia, że motocyklista zaczyna ruszać. Obydwa modele są wyposażone w cztery tryby jazdy: Road, Rain, Sport i konfigurowalny przez kierowcę tryb Rider, który pozwala dostosować mapę przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji.
Wyposażenie standardowe obejmuje również elektroniczny tempomat. Aktywowany jednym naciśnięciem przycisku, pozwala na ustawienie i regulowanie prędkości w górę lub w dół, a także wznowienie funkcji jednym przyciskiem.
Obydwa modele charakteryzują się funkcjonalnym, kolorowym wyświetlaczem TFT joystkiem oraz podświetlanymi przyciskami. Wyświetlacz ma minimalistyczny, stylowy wygląd z możliwością wyboru dwóch motywów układu informacji, a regulowany kąt ustawienia ekranu zapewnia optymalną widoczność dla kierowców o rożnym wzroście. Kierowca ma możliwość spersonalizowania komunikatu na ekranie startowym, swoim imieniem.
Aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo, oba modele są standardowo wyposażone w bezkluczykowy zapłon i blokadę kierownicy, którą można dezaktywować. Pilot może być również wyłączony, co wydłuży żywotność baterii i zwiększy bezpieczeństwo. W dedykowanej przestrzeni pod siedzeniem znajduje się także gniazdo ładowania USB, dzięki któremu urządzenia mogą być zabezpieczone i suche podczas ładowania.
SPERSONALIZUJ SWOJEGO ROCKETA 3 STORM
Dzięki ponad 50 oryginalnym akcesoriom Triumpha zwiększającym komfort, praktyczność, styl i bezpieczeństwo, motocykliści mogą spersonalizować swojego Rocketa tak, aby był naprawdę unikatowy. Klienci mogą wybierać spośród dźwigni wymiennych dla modeli R i GT, siedzeń kierowcy i pasażera zapewniających dostosowaną ergonomię, wykonanych w technologii „plug and play”, która zapewnia większą wygodę; stylowych części umożliwiających dopasowanie wyglądu oraz systemów bagażowych na dłuższe podróże. Zaprojektowane równolegle z naszymi motocyklami i wyprodukowane według tych samych rygorystycznych standardów, wszystkie akcesoria Triumpha objęte są tą samą co motocykle, dwuletnią gwarancją bez limitu przebiegu.
W DROGĘ
Ceny nowego Rocketa 3 Storm R zaczynają się od 116 900 zł, natomiast Rocket 3 Storm GT będzie dostępny w cenie 119 900 zł. Klienci mogą dowiedzieć się więcej na stronie www.triumphpolska.pl lub złożyć zamówienie u lokalnego dealera Triumpha, motocykle będą dostępne u dealerów od kwietnia 2024 r.
Dane techniczne
ROCKET 3 STORM R | ROCKET 3 GT | |
---|---|---|
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | ||
Typ | Chłodzony cieczą, rzędowy 3-cylindrowy, DOHC | |
Pojemność | 2,458 cm3 | |
Średnica | 110.2 mm | |
Suw | 85.9 mm | |
Stopień sprężania | 10.8:1 | |
Moc maksymalna | 182 PS / 180 bhp (134 kW) @ 7,000 obr./min. | |
Maksymalny moment obrotowy | 225 Nm przy 4,000 obr./min. | |
Układ zasilania | Elektroniczny Ride-by-Wire, z wtryskiem paliwa | |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, 3-w-1 z tłumikiem z trzema końcówkami | |
Układ napędowy | Wał napędowy, stożkowy | |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, hydrauliczne z Torque Assist | |
Skrzynia biegów | 6 – stopniowa | |
PODWOZIE | ROCKET 3 STORM R I GT | |
Rama | Rama w pełni aluminiowa | |
Wahacz | Jednostronny, odlew aluminiowy | |
Przednie koło | 17 x 3.5 – calowe, odlewane z aluminium | |
Tylne koło | 16 x 7.5 – calowe, odlewane z aluminium | |
Przednia opona | 150/80 R17 V | |
Tylna opona | 240/50 R16 V | |
Przednie zawieszenie | Showa 47 mm, odwrócone 1+1 przedni widelec kasetowy, regulacja kompresji i odbicia. Skok zawieszenia 120 mm | |
Tylne zawieszenie | W pełni regulowane Showa ze zbiornikiem piggyback RSU ze zdalnym hydraulicznym regulatorem obciążenia wstępnego, skok tylnego zawieszenia 107 mm. | |
Przedni hamulec | Podwójne tarcze 320 mm, 4-tlokowe typu monoblok Brembo M4.30 Stylema®, zaciski promieniowe, ABS regulujący siłę hamowania w zakrętach | |
Tylni hamulec | Pojedyncza tarcza 300 mm, Brembo M4.32, 4-tłokowe typu monoblok, ABS regulujący siłę hamowania w zakrętach | |
Przyrządy | Wielofunkcyjny zestaw przyrządów TFT z: | |
· cyfrowym prędkościomierzem | ||
· komputerem pokładowym | ||
· cyfrowym tachometrem | ||
· wskaźnikiem pozycji biegu | ||
· wskaźnikiem poziomu paliwa | ||
· wskaźnikiem planowego serwisu | ||
· wskaźnikiem temperatury otoczenia | ||
· zegarkiem | ||
· wskaźnikiem trybu jazdy (Rain/Road/Sport/Rider – konfigurowalny) | ||
Możliwość dodania systemu łączności TFT Triumph z opcjonalnie montowanym modułem Bluetooth | ||
WYMIARY I WAGA | ROCKET 3 STORM R | ROCKET 3 STORM GT |
Długość | 2365 mm | |
Szerokość (kierownica z mocowaniami) | 920 mm | |
Wysokość bez lusterek | 1125 mm | 1183 mm |
Wysokość siedzenia | 773 mm | 750 mm |
Rozstaw osi | 1677 mm | |
Kąt pochylenia główki ramy | 27.9 ° | |
Wyprzedzenie | 134.9 mm | |
Waga z płynami | 320 kg | 317 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 18.0 litrów | |
WYPOSAŻENIE | ROCKET 3 STORM R | ROCKET 3 STORM GT |
W pełni kolorowy wyświetlacz TFT | ||
Standardowe wyposażenie | Zoptymalizowany ABS działający w zakrętach i kontrola trakcji – wspierane przez IMU | |
4 tryby jazdy | ||
LED-owe oświetlenie, ze światłami do jazdy dziennej DRL | ||
Funkcja Hill Hold Control | ||
Kontrola trakcji | ||
Bezkluczykowy zapłon | ||
Podświetlane przełączniki | ||
Gniazdo USB | ||
+ Podgrzewane manetki | ||
Wyposażenie akcesoryjne | Triumph Shift Assist | |
TPMS (monitorowanie ciśnienia w oponach) | ||
Moduł łączności Bluetooth (umożliwiający nawigację “Zakręt po zakręcie”, obsługę telefonu i odtwarzanie muzyki) | ||
SPALANIE PALIWA I EMISJA | ||
Spalanie paliwa | 6.6 l/100km | |
Emisja CO2 | 152 g/km | |
Normy | EURO 5b | |
Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji są mierzone zgodnie ze Światowym Cyklem Testów Motocykli (WMTC) w określonych warunkach testowych i podawane w celach porównawczych. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od takich czynników, jak styl jazdy, zamontowane akcesoria, masa kierowcy i pasażera oraz ciśnienie w oponach, a także warunki otoczenia zewnętrznego. |
Zostaw odpowiedź