TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Muskularny naked, który doskonale sprawdzi się podczas codziennej jazdy oraz wieczornych wypadów na puste ulice. Yamaha FZ8 to mniejszy brat znanej i lubianej FZ1. Silnik o pojemności 779 ccm to jednostka zapożyczona właśnie z tego modelu. Na potrzeby miejskiego nakeda została ona jednak przerobiona. Rzędowa czwórka generuje 106 KM przy 10 000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 82 Nm przy 8 000 obr/min. Trzeba przyznać, że jednostka jest bardzo elastyczna, co ułatwia jazdę po mieście. Zawieszenie i hamulce to zestaw prawie doskonały. Przedni widelec mógłby być nieco twardszy jednak i tak dobrze radzi sobie z wyzwaniami na naszych drogach. Z przodu znajdziemy 310 mm tarczą, w którą wgryzają się czterotłoczkowe zaciski. Z tyłu kompletu dopełnia tarcza o średnicy 267 mm. Dzięki temu zatrzymanie FZ8 nie nastręcza żadnych problemów, a wyczucie hebli zajmuje tylko chwilę. Warto też wspomnieć, że FZ8 można wyposażyć w ABS. Jest on jednak opcjonalny, a zatem dostępny za dopłatą. Niestety jak na wymagania niektórych kierowców silnik jest zbyt spokojny. Co prawda ciągnie niczym lokomotywa jednak brakuje tu trochę pazura. FZ8 to bardzo poprawny japoński sprzęt, który nie zawiedzie. Jednak aby codzienna jazda była przyjemniejsza, bardziej sportowa należało by wymienić tylną zębatkę i przednie zawieszenie na sztywniejsze.Silnik | rzędowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 779 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 106 KM przy 10000 obr./min. |
Maks. moment | 82 Nm przy 8000 obr./min. |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | aluminiowa, rurowa |
Zbiornik paliwa | 17 litrów |
Przednie zawieszenie | widelec teleskopowy, średnica rury nośnej 43 mm, skok 130 mm |
Tylne zawieszenie | wahacz wleczony, pojedynczy amortyzator, skok 130 mmm |
Przednia opona | 120/70-ZR17M/C (58W) |
Tylna opona | 180/55-ZR17M/C (73W) |
Przedni hamulec | podwójny tarczowy 310 mm |
Tylny hamulec | pojedynczy tarczowy 267 mm |
Zostaw odpowiedź