Spis treści
Yamaha SR 500 dane techniczne, waga, cena czy warto kupić? Przyglądamy się najbardziej klasycznemu singlowi produkowanemu przez wiele lat…
Początki SR 500 datowane są na 1978 rok. Wówczas inżynierowie marki zaadaptowali do klasycznej szosówki silnik z enduro, Yamahy XT 400. Na niektórych rynkach pojemność silnika wzrosła do 500 ccm. Motocykl przeszedł kilka modyfikacji technicznych. W 1983 poprawiono elektrykę i drobiazgi w głowicy silnika. Od 1985 roku do przedniego koła w niektórych wersjach trafiał bęben hamulcowy w miejsce tarczy, co seryjnie stało się od 1992. Na początku produkcji motocykl toczył się na aluminiowych felgach, które z czasem zastąpiono szprychowymi. Zmiany obejmowały także wzory malowania i wykończenia kanapy. Zawsze jednak Yamaha SR 500 miała klasyczną, angielską stylizację. Produkcję pojazdu zakończono w 1999 roku, ale wersja SR400 przetrwała do początków drugiego dziesięciolecia XXIw.
Yamaha SR 500 dane techniczne
Yamaha SR 500 dane techniczne znajdziecie w tabeli poniżej. Mimo że nie są one spektakularne, w praktyce motocykl jest uroczym towarzyszem wszelkich spokojnych, klimatycznych podróży.
Pojemność skokowa | 499 ccm |
Typ silnika | Jednocylindrowy |
Ilość suwów | 4 |
Moc maksymalna | 24.00 KM (17.5 kW)) przy 6000 RPM |
Maksymalny moment obrotowy | 37.00 Nm (3.8 kgf-m or 27.3 ft.lbs) przy 3500 RPM |
Stopień sprężania | 8.3:1 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 87.0 x 84.0 mm |
Liczba zaworów na cylinder | 2 |
Rozruch | Nożny |
System chłodzenia | Powietrze |
Skrzynia biegów | 5 biegowa |
Wtórne przeniesienie napędu | Łańcuch |
Waga motocykla gotowego do jazdy | 173.0 kg (381.4 pounds) |
Obciążenie osi przedniej | 46.1 |
Wysokość siodła | 810 mm |
Rozstaw osi | 1,405 mm |
Skok zawieszenia przedniego | 150 mm |
Skok zawieszenia tylnego | 105 mm |
Hamulec przedni | Jednotarczowy |
Hamulec tylny | Bębnowy |
Prędkość maksymalna | 131.0 km/h (81.4 mph) |
0-100 km/h | 10.0 sek. |
60-140 km/h | 25.0 sek. |
Pojemność zbiornika paliwa | 14.0 l |
Zużycie paliwa na 100 km | 4.8 l |
Yamaha SR 500 waga
Motocykl Yamaha SR 500 waży 173 kg, w stanie gotowym do jazdy. Ma bardzo przyjemny dla kierowcy rozkład mas i zachęca do wycieczek. Wielu użytkowników przebudowuje swoje egzemplarze. Pod nóż w Yamasze SR 500 idzie tłumik, kanapa, boczki uzyskując mniej lub bardziej udaną wariację na temat cafe-racera. W Yamaha SR 500 części a właściwie ich koszt nie zrujnuje kieszeni właściciela.
Yamaha SR 500 cena
W Yamaha SR 500 cena jest zależna od stanu wizualnego i ewentualnych przeróbek, rocznik ma mniejsze znaczenie. Najczęściej jest to przedział 8-18 tys.zł. W przypadku Yamaha SR 500 informacje o sprzedaży najczęściej powodują sprawdzenie zdolności kredytowej znajomych, bowiem wielu dojrzałych motocyklistów kupuje ją dla swoich żon, do przebudowy lub jako drugi, trzeci motocykl w garażu co nie dziwi, bowiem nie trzeba być fachowcem, żeby stwierdzić, że jako motor Yamaha SR 500 to kawał fajnej maszyny.
Zobacz także Yamahę FZ1 oraz Harley Davidsona Sportstera S…
Zostaw odpowiedź