Wodorowe Kawasaki H2 już jeździ! Posłuchaj jak brzmi, zobacz jak działa! - Motogen.pl

Motocykl z silnikiem wodorowym! Działa niemal jak zwykłe, spalinowe Kawasaki H2, ale emituje niemal wyłącznie wodę.

20 lipca firma Kawasaki Motors, należąca do Kawasaki Heavy Industries Group, przeprowadziła pierwszą na świecie publiczną jazdę demonstracyjną motocykla z wodorowym silnikiem spalinowym (ICE) na torze Suzuka Circuit w mieście Suzuka w prefekturze Mie w Japonii. Jest to pierwszy taki jednoślad stworzony przez firmę zajmującą się masową produkcją motocykli.

FILM – jak brzmi, jak jeździ wodorowe Kawasaki H2:

Motocykl wodorowy ICE został zaprojektowany i zbudowany w ramach badań, które rozpoczęły się w marcu 2023 roku, a jazdy testowe rozpoczęły się w tym roku, a ich kulminacją był publiczny pokaz. W maszynie zamontowany jest silnik wodorowy oparty na rzędowym silniku 4-cylindrowym o pojemności 998 cm3 z kompresorem, który można znaleźć w motocyklu Kawasaki Ninja H2. Silnik oczywiście posiada modyfikacje umożliwiające bezpośredni wtrysk paliwa wodorowego do cylindrów. Podwozie motocykla zostało zaprojektowane tak, aby pomieścić na pokładzie zbiorniki z paliwem wodorowym oraz system zasilania paliwem wodorowym.

ZOBACZ TEŻ:
Kawasaki, Honda, Yamaha, BMW i wiele innych – czy wodór jest przyszłością motoryzacji?
Kawasaki prezentuje wodorowe H2. O co chodzi z paliwem wodorowym i dlaczego to taki problem?

Motocykle z silnikiem wodorowym napędzane są spalaniem wodoru, co powoduje hałas, wibracje i pulsowanie, które są elementem niezbędnym dla motocyklistów przy odkręcaniu manetki – jednocześnie silnik emituje przy tym głównie wodę*1.

W ramach inicjatywy neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, Kawasaki Motors prowadzi obecnie prace badawczo-rozwojowe. Ich celem jest stworzenie funkcjonującego motocykla z silnikiem o zapłonie wewnętrznym, napędzanego wodorem. Taki jednoślad, już na początku lat 30. XXI wieku, będzie realną i neutralną węglowo opcją dla motocyklistów.

Kawasaki Motors jest pełnoprawnym członkiem HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology)*3. Jest to stowarzyszenie badawcze zajmujące się technologią wodorową, które aktywnie prowadzi badania podstawowe nad silnikami wodorowymi, systemami napełniania wodorem i systemami zasilania paliwem w celu produkcji napędzanych wodorem pojazdów małej mobilności, w tym motocykli. W celu dalszego wzmacniania marki, Kawasaki będzie dostarczać produkty i usługi, które zaspokoją potrzeby naszych klientów i społeczeństwa, także w zakresie neutralności węglowej, ponieważ stawiamy sobie wyzwanie zbadania wszystkich możliwości w pogoni za szczęściem i radością wszystkich tych, których życia dotyka Kawasaki.  

*1: Podczas jazdy spalana jest bardzo mała ilość oleju silnikowego, co powoduje wytwarzanie bardzo małej ilości CO2.
*2: Czas dostępności komercyjnej może się różnić w zależności od infrastruktury dostaw paliwa wodorowego i stanu przepisów prawnych w każdym kraju.
*3: Stowarzyszenie badawcze założone przez Kawasaki Heavy Industries,  Ltd., Kawasaki Motors, Ltd., Suzuki Motor Corporation, Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd. i Yamaha Motor Co., Ltd. w maju 2023 r. w celu przeprowadzenia badań podstawowych nad silnikami wodorowymi dla pojazdów małej mobilności.*4: Autopolis Co, Ltd. (Hita City, prefektura Oita)


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany