Triumph Thruxton 900 - dane, opinie, cena - Motogen.pl

Thruxton 900 oparty jest na tej samej platformie co Bonneville, lecz maszyna otrzymała ostrzejszy styl cafe-racera. Triumph wie co robi, jeżeli chodzi o produkcję motocykli w klasycznym stylu!

Tekst PB

Triumph jest jednym z najbardziej renomowanych producentów motocykli w Europie. Firma miała swoje wzloty i upadki, ale od 2004 roku niezmiennie działa oferując zarówno klasyki, nowoczesne motocykle szosowe i turystyczne enduro. Thruxton 900 jest przedstawicielem tej pierwszej grupy, a jego stylistyka nawiązuje do cafe-racerów popularnych w latach 60. XX wieku. To wtedy młodzi Rockersi ścigali się na ulicach od knajpy do knajpy na specjalnie przerobionych motocyklach.

Triumph Thruxton 900 – dane techniczne

Ze względu na styl lat 60. Triumph Thruxton wedle dzisiejszych standardów nie jest motocyklem sportowym. Ale ma za to wiele detali nawiązujących do wyścigów – niską, dzieloną kierownicę, czy obłe siedzenie pasażera. Silnik do sprawdzona jednostka chłodzona powietrzem, która przy pojemności 865 cm3 generuje rozsądne 69 KM. Masa z paliwem wynosząca 230 kg raczej nie predysponuje do sportowych osiągów, ale nie to się liczy w motocyklu tego typu. Najważniejszy jest styl i radość z jazdy, a w tych dziedzinach Thruxton 900 może naprawdę się popisać.

W 2008 roku, ze względu na zaostrzające się normy czystości spalin, klasyczne gaźniki zastąpiono wtryskiem. Triumph jednak nie stracił nic na swoim stylu – nowoczesny układ wbudowano w istniejące obudowy i tylko wprawne oko jest wstanie dostrzec, że nie mamy do czynienia z dwoma gaźnikami.

Triumph Thruxton 900 – opinie

Triumph Thruxton 900 ma opinię trwałego i mało awaryjnego motocykla. Dwucylindrowy silnik nie wykazuje powtarzających się usterek, a zawieszenie i rama to solidne elementy budowane według starej szkoły. Ma być solidnie, a nie lekko! Nie ma większego znaczenia, że wersje z wtryskiem paliwa pochodzą z Tajlandii. Produkcja Triumph od lat systematycznie jest tam przenoszona. Najważniejsze, że nie zmieniają się brytyjskie podejście do tematu i cały czas można liczyć na wysoką jakość.

Jeśli chodzi o wady, wiele osób wspomina o dość dużej masie i nie za mocnych hamulcach. Są to po prostu cechy tego modelu, które trzeba zaakceptować. Dla wielbicieli lekkich i zwinnych motocykli Triumph ma kilka bardzo dobrych modeli, między innymi Speed Triple oraz Street Triple.

Triumph Thruxton 900 – cena

Triumph Thruxton nie jest częstym gościem na portalach aukcyjnych. Ciężko też dostać egzemplarz w seryjnej specyfikacji. Ze względu na niepowtarzalny styl i stabilną konstrukcję jest to model bardzo często używany jako baza do budowania customów. Nie brakuje też akcesoriów renomowanych firm, które ułatwiają przeprowadzenie wszelkiej maści operacji tuningowych. Większość dostępnych sztuk to te produkowane od 2008 roku, czyli z wtryskiem paliwa. Za taki motocykl trzeba zapłacić około 20 tys. zł. Egzemplarze z końca produkcji (2016 r.) wymagają już wydania ponad 30 tys. złotych. Pocieszeniem jest fakt, że zazwyczaj maja one niewielki przebieg, gdyż przez wielu właścicieli są traktowane jako motocykl do rekreacji.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany