Triumph Speed 400 oraz Scrambler 400 X 2024 - nowy model, nowy segment [dane, opis, zdjęcia] - Motogen.pl

Speed 400 oraz Scrambler 400 X to nowe motocykle Triumph na kategorię A2. Sprawdź opis, dane techniczne, zobacz jak wyglądają.

Po pięciu latach rozwoju, mały Triumph w końcu został zaprezentowany oficjalnie – i to od razu w dwóch wersjach modelowych! Dla brytyjskiej marki są to pierwsze modele (w nowoczesnej historii marki) w klasie poniżej 500 ccm, dzięki czemu Triumph zyska dostęp do zupełnie nowej grupy odbiorców oraz do zupełnie nowych rynków na całym świecie.

Bajaj – Triumph 400?

Nowe 400tki Triumpha zostały opracowane we współpracy Brytyjczyków z indyjską marką Bajaj – jest to jeden z największych producentów motocykli na świecie i jednocześnie potężny udziałowiec w koncernie Pierer (KTM, Husqvarna…).

Trzeba tutaj zauważyć, że Speed 400 oraz Scrambler 400 nie są kopiami KTMa. Nie są także innym modelem Bajaja, który jedynie dostał logo Triumpha. Motocykle Speed 400 oraz Scrambler 400 to zupełnie nowe konstrukcje, unikatowe dla Triumpha. Nowe modele produkowane będą w fabrykach Triumpha w Tajlandii i Brazylii oraz w fabrykach Bajaja w Indiach.

Foto – Speed 400 oraz Scrambler 400 X:

Speed 400 oraz Scrambler 400 X – Triumph 2024

Speed 400 and Scrambler 400 X: dwa zupełnie nowe modele dołączające do oferty Triumph w 2024 roku. Roadster Speed 400 dołącza do najbardziej udanej gamy nowoczesnych klasycznych modeli Triumph, obok Speed Twin 900 i 1200, podczas gdy Scrambler 400 X czerpie swoje wzornictwo z trasy Scrambler 900 i 1200, posiadając rodowód terenowy sięgający pierwszych fabrycznych Scramblerów lat 50.

Oba modele zaprojektowane są zupełnie od nowa, charakteryzują się typowym wzornictwem Triumph, wysoką dbałością o szczegóły, wysokim wyposażeniem, wysokimi osiągami oraz wyjątkowo długimi okresami między przeglądami.

Najważniejsze cechy stylistyczne Triumphów 400:

  • Niezmienna sylwetka roadstera i scramblera w stylu Triumph
  • Charakterystyczny kształt zbiornika paliwa z wgłębieniami na kolana
  • Klasyczny profil silnika Triumph z emblematem trójkątnym
  • Charakterystyczna głowica cylindra z żebrowaniem i obejmy kolektora wydechowego
  • Współczesny podniesiony tłumik
  • Wysokiej jakości materiały i wykończenia
  • Każdy dostępny w trzech charakterystycznych schematach kolorów modelu

Nowy silnik TR 400 – Triumph 2024

Nazwany na cześć historycznej linii Triumph „Trophy”, której korzenie sięgają wyścigowych jednośladów z początku XX wieku, a w szczególności offroadowych zmagań w Six Day Trial. Ten zupełnie nowy, wtryskowy i chłodzony cieczą silnik jednocylindrowy o pojemności 398 cm3 łączy w sobie charakterystyczny styl nowoczesnej klasyki Triumph z najnowocześniejszą inżynierią, aby dostarczyć wyjątkowe osiągi, responsywność, przyjemność z jazdy oraz charakterystyczny, bogaty i wyrazisty dźwięk wydechu.

Najważniejsze cechy techniczne obejmują czterozaworową głowicę cylindra z dwoma wałkami rozrządu (DOHC) i wałem korbowym o idealnie wyważonej masie, zapewniającym optymalną inercję dla łatwości prowadzenia na niskich prędkościach. Sterowanie zaworów popychaczami typu „finger-follower” o niskiej masie oraz z powłoką DLC zmniejszającą tarcie, sprawiają że silnik ochoczo wkręca się na obroty, a osiągi wydają się, jakby pochodziły z silnika o większej pojemności.

Sześciobiegowa skrzynia biegów zapewnia lekkie i precyzyjne zmiany biegów. Długości przełożeń są doskonale rozłożone, aby wykorzystać bogaty moment obrotowy tego silnika.

Główne cechy tego silnika Triumph TR 400:

  • Najwyższa w klasie moc maksymalna 40 KM i moment obrotowy maksymalny 37,5 Nm
  • Chłodzenie cieczą, jednocylindrowe, spełniające normy emisji Euro 5
  • Ukryte chłodzenie cieczą i obrabiane żeberka chłodzące
  • Czarna powłoka na pokrywach silnika, charakterystyczna dla marki Triumph
  • Charakterystyczny, przekonujący i responsywny charakter dostawy mocy
  • Bogaty, wyrazisty i charakterystyczny dźwięk wydechu
  • Sześciobiegowa skrzynia biegów

Triumph Speed 400 2024 – foto:

Podwozie – Triumph Speed 400 i Scrambler 400 X 2024

Dzięki ergonomii zaprojektowanej dla optymalnego komfortu i kontroli, Speed 400 i Scrambler 400 X zapewniają pewne prowadzenie przy niskich prędkościach i łatwe manewrowanie. Korzystają z wąskiej talii, która łączy się z niską wysokością siedzenia wynoszącą odpowiednio 790 mm i 835 mm oraz niską wagą 170 kg / 179 kg.

Oba modele posiadają różne zawieszenia dostosowane do innego zastosowania – roadsterowe i scramblerowe. Tylną rama pomocnicza montowana jest na śruby, wahacz wykonano z odlewanego aluminium.

Speed 400 posiada widelec USD o średnicy 43 mm, tylny amortyzator centralny z zewnętrznym zbiornikiem, lekkie 17-calowe koła oraz geometrię podwozia i rozstaw osi dedykowane dla roadsterów. Zapewniają one zaangażowaną i intuicyjną jazdę oraz wygodną, neutralną pozycję jazdy, która inspiruje zaufanie zarówno u kierowców o różnym wzroście, jak i poziomie umiejętności. Mocny czterotłoczkowy, radialny hamulec przedni z 300-milimetrową tarczą i przewodami w oplocie zapewniają wyjątkową siłę hamowania, a jednotłoczkowy zacisk na tylnej 240-milimetrowej tarczy jest wyważone pod kątem właściwej równowagi i wydajności.

Scrambler 400 X posiada dłuższy rozstaw osi, większy skok zawieszenia, większe 19-calowe koło przednie oraz szerszą kierownicę, która zapewnia lepszą stabilność w jeździe po luźnej nawierzchni. Pozycja jest bardziej wyprostowana, w stylu scramblerowym. Większa, odlewana dźwignia hamulca tylnego oraz lepiej trzymające podnóżki ustawiono niżej i szerzej, aby osiągnąć bardziej neutralną pozycję w jeździe na stojąco w offroadzie. Większa tarcza hamulcowa 320 mm, wraz z klockami hamulcowymi o zoptymalizowanej mieszance, zapewniają odpowiednio progresywne hamowanie w każdych warunkach.

Speed 400 i Scrambler 400 X – najważniejsze cechy podwozia

  • Nowa rama z przykręcaną tylną ramą pomocniczą i wahaczem odlanym z aluminium
  • Specyficzne dla modeli Speed 400 i Scrambler 400 X ustawienie i geometria
  • Smukła sylwetka tworzy bardziej dostępną wysokość siedzenia
  • Komfortowa i angażująca pozycja jazdy dla modelu Speed 400 oraz bardziej wyprostowana i dominująca pozycja jazdy dla modelu Scrambler 400 X
  • Wicelec odwrócony USD typu Big Piston o średnicy 43 milimetrów
  • Tylny amortyzator centralny z zewnętrznym zbiornikiem
  • Optymalizacja do jazdy solo lub z pasażerem za pomocą regulacji wstępnego naprężenia sprężyny tylnej
  • Czterotłoczkowy zacisk hamulcowy z przodu z przewodami w oplocie\
  • Dłuższy rozstaw osi i bardziej wyprostowana pozycja dla modelu Scrambler 400 X

Triumph Scrambler 400 X 2024 – foto:

Technologia i elektronika – Speed 400 i Scrambler 400 X 2024

Nowe modele Triumph 400 posiadają jedne z najnowocześniejszych zdobyczy technologicznych. Systemy podnoszą bezpieczeństwo jazdy, a znane są z najlepszych i najbardziej zaawansowanych motocykli, a tutaj dopasowane są do modeli Speed 400 i Scrambler 400 X.

Przepustnica Ride-by-wire
System zarządzania silnikiem Bosch z przepustnicą ride-by-wire zapewnia liniową i intuicyjną reakcję na gaz, zapewniając przewidywalne dostarczanie mocy, co poprawia łatwość prowadzenia, bezpieczeństwo i kontrolę.

Kontrola Trakcji i ABS
System kontroli trakcji w obu modelach można szybko i łatwo włączać i wyłączać za pomocą prostego przełącznika. Dwukanałowy system ABS Bosch zapewnia pewne hamowanie w każdych warunkach, zwiększając bezpieczeństwo i spokój, a w przypadku modelu Scrambler 400 X można go także wyłączyć, aby poprawić kontrolę podczas jazdy poza asfaltem.

Nowoczesne zegary w podwójnym formacie
Nowoczesne instrumenty w podwójnym formacie obejmują duży analogowy wskaźnik prędkości oraz zintegrowany wyświetlacz LCD, który zawiera cyfrowy obrotomierz, pozostały zasięg paliwa i wyraźny wskaźnik biegu, widoczny w każdych warunkach oświetleniowych.

Wszystkie te funkcje są dostępne za pomocą intuicyjnego przycisku przewijania zamontowanego na kierownicy. Wyświetlacz posiada preinstalowaną opcję informowania o podgrzewaniu manetek, jeżeli te zostały zamontowane. Wygodnie umieszczone gniazdo ładowania USB-C umożliwia ładowanie urządzeń zamontowanych na kierownicy, takich jak smartfony i systemy nawigacyjne, w trakcie jazdy.

Sprzęgło uślizgowo-asystujące
Ten genialny system zmniejsza siłę do obsługi dźwigni sprzęgła, co redukuje zmęczenie podczas jazdy w warunkach z dużą liczbą zatrzymań i ruszeń. Jest to także sprzęgło uślizgujące, co zapobiega blokowaniu się tylnego koła podczas zbyt ostrych redukcji biegów.

Oświetlenie w technologii LED
Projektowane pod kątem wydajności i widoczności, potężne reflektory przednie wyposażone są w charakterystyczne światła dzienne z sygnaturą Triumph DRL. Światło tylne także posiada charakterystyczny kształt i logo Triumph. Smukłe, nowoczesne kierunkowskazy uzupełniają całość.

Fabryczne zabezpieczenia
Zarówno Speed 400, jak i Scrambler 400 X są wyposażone w blokadę kierownicy i immobilizer przeciwwłamaniowy jako standardowe wyposażenie. Wbudowany chip transpondera w kluczyku zapłonowym zapewnia, że tylko właściciel może uruchomić silnik.

Akcesoria do Triumpha Speed 400 i Scrambler 400 X

Dostępnych jest ponad 25 oryginalnych akcesoriów dla modeli Speed 400 i Scrambler 400 X. Od stylizacji i komfortu po bagaż i zabezpieczenia, oba motocykle można dostosować do szerokiego spektrum potrzeb jeźdźców.

Właściciele mogą skonfigurować swój nowy motocykl za pomocą łatwego w użyciu konfiguratora online lub zakupić akcesoria u autoryzowanego dealera Triumph. Wszystkie akcesoria Triumph są projektowane i rozwijane równolegle z motocyklami, aby zapewnić idealne dopasowanie i funkcjonalność, a także objęte są dwuletnią gwarancją bez ograniczenia przebiegu.

Dostępność, cena i przeglądy – Triumph Speed 400 i Scrambler 400 X

Oba modele Speed 400 i Scrambler 400 X będą oferowane w konkurencyjnych cenach w porównaniu do głównych konkurentów na każdym rynku. Oficjalna cena podana zostanie w dniu wejścia do sprzedaży na danym rynku.

Oba modele będą wprowadzane na rynek indyjski od przyszłego miesiąca. W Polsce (i w Europie) pojawią się w salonach w styczniu 2024 roku.

Jedną z potężnych zalet nowych Triumphów są długie interwały pomiędzy przeglądami. Wynoszą 16 000 km lub 12 miesięcy (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).

Dane techniczne – Triumph Speed 400 i Scrambler 400 X 2024

SPEED 400SCRAMBLER 400 X
SILNIK  
RodzajJednocylindrowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, DOHCJednocylindrowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność398.15 cm³398,15 cm³
Średnica89,0 mm89,0 mm
Suw64,0 mm64,0 mm
Stopień sprężania12:0112:01
Maksymalna moc40 KM / (29.4 kW) przy 8000 obr./min40 KM / (29.4 kW) przy 8000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy37.5 Nm przy 6500 obr./min37.5 Nm przy 6500 obr./min
Układ zasilaniaElektroniczny wtrysk paliwa Boscha z elektroniczną kontrolą przepustnicyElektroniczny wtrysk paliwa Boscha z elektroniczną kontrolą przepustnicy
Układ wydechowyDwuwarstwowy układy kolektorów z tłumikiem ze stali nierdzewnejDwuwarstwowy układy kolektorów z tłumikiem ze stali nierdzewnej
Układ napędowyŁańcuch X-ringŁańcuch X-ring
SprzęgłoMokre sprzęgło wielotarczowe ze SlipMokre sprzęgło wielotarczowe ze Slip
Skrzynia biegów6-stopniowa6-stopniowa
PODWOZIE  
RamaHybrydowy grzbiet/obwód rama z rur stalowych, przymocowana śrubami do podramyHybrydowy grzbiet/obwód rama z rur stalowych, przymocowana śrubami do podramy
WahaczObustronny, odlewany ze stopu aluminiumObustronny, odlewany ze stopu aluminium
Przednie kołoOdlewane z aluminium, 10-ramienne, 17 x 3 calaOdlewane z aluminium, 10-ramienne, 19 x 2.5 cala
Tylne kołoOdlewane z aluminium, 10-ramienne, 17 x 4 calaOdlewane z aluminium, 10-ramienne, 17 x 3.5 cala
Przednia opona110/70 R17100/90 R19
Tylna opona150/60 R17140/80 R17
Przednie zawieszenieOdwrócony widelec Big Piston o średnicy 43 mm. skok 140 mmOdwrócony widelec Big Piston o średnicy 43 mm. skok 150 mm
Tylne zawieszenieAmortyzator gazowy RSU z zewnętrznym zbiornikiem i regulacją napięcia wstępnego. skok 130 mmAmortyzator gazowy RSU z zewnętrznym zbiornikiem i regulacją napięcia wstępnego. skok 150 mm
Przedni hamulec300 mm tarcza, 4-tłokowe radialne zaciski, ABS320 mm tarcza, 4-tłokowe radialne zaciski, ABS
Tylny hamulec230 mm pływająca tarcza hamulcowa, ABS230 mm tarcza, ByBreTM tłokowy pływający zacisk, ABS
PrzyrządyAnalogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCDAnalogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD
WYMIARY ORAZ MASA  
Szerokość kierownicy795 mm825 mm
Wysokość bez lusterek1,075 mm1,190 mm
Wysokość siedzenia790 mm835 mm
Rozstaw osi1,377 mm1,418 mm
Kąt pochylenia główki ramy24.6 º23.2 º
Wyprzedzenie102 mm108 mm
Pojemność zbiornika paliwa13 L13 L
Masa z płynami170 kg179 kg
SERWIS  
Interwał między przeglądami16 000 km lub 12 miesięcy (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)16 000 km lub 12 miesięcy (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany