Triumph zaprezentował nam dwa motocykle, których spodziewaliśmy się od dawna – Speed Triple’a R oraz Explorera.
Speed Triple R otrzymał zapowiadane topowe zawieszenie Ohlins i przeprojektowaną skrzynię biegów oraz schudł o 2 kg. Silnik nie został zmieniony. Wizualnie motocykl jest taki, jak spodziewaliśmy się po pierwszych zapowiedziach – żegnajcie okrągłe reflektory!
Przypominający nieco Tigera 800 w wersji „jestem większy, więcej mogę i mam dodatki”, Explorer wyposażony został w trzycylindrową rzędówkę o pojemności przekraczającej 1200 ccm i mocy 136 KM. Waga maszyny to 259 kg, a na pokład załadujemy 222 kg. Explorer otrzymał system ride-by-wire, tempomat, wał napędowy oraz systemy ABS i kontroli trakcji, które można wyłączać. Poza tym smaczku dodaje podgrzewana kanapa dla kierowcy i pasażera, samoczynnie wyłączające się kierunkowskazy i regulowana szyba. Wzmocniona prądnica pozwoli na podpięcie wielu akcesoryjnych dodatków, nie generując przy tym problemu z napięciem. Pojemność zbiornika paliwa Explorera to 20 l.
Motocykl w salonach pojawi się w kwietniu 2012, a cenę poznamy w styczniu 2012. Triumph zdecydował się w przypadku Explorera na przedłużenie interwału serwisowego do 16 000 km.