2010-08-04 21:03:53.882962
adamspa
napisał(a):
Proszę o poradę.
Skutery ze względu na swoją konstrukcje posiadają dużą ochronę przed wychładzającym działaniem wiatru podczas jazdy , w stosunku do zwykłych motocykli. Czy orientujecie się jaka jest skuteczność osłon na nogi (przed działającym wychładzająco wiatrem) stosowanych w motocyklach: 1 sportowych np.: http://www.suzuki-moto.pl/index.php?id=salon2&kat=supersport10&moto=10supersport_gsxr600 2 ulicznych np.: http://www.suzuki-moto.pl/index.php?id=salon2&kat=street10&moto=10street_gsx650f
2010-08-05 09:17:27.936975
okrop
napisał(a):
osobiscie polecam spodnie motocyklowe.
chronia nie tylko przed ew zgubnymi skutkami owiewania wiatrem ale rozniez potrafia zapobiegac wystepowaniu uczulenia na asfalt oraz zmiejszaja wpluw wilgoci na zdolnosci motoryczne w wieku 60+ jesli szukasz pojazdu praktycznego, chroniacego od wiatru i ew o jakis innych praktycznych parametwach - to kup wiekszy skuter(pojemnosci od 50 do 600) a nie motocykl. Motocykl to bardzo niepraktyczne hobby ;) pozdr.
2010-08-05 10:42:58.760738
adamspa
napisał(a):
Widziałem w sklepie z odzieżą motocyklową, specjalne spodnie dżinsowe , wzmocnione. Do jakich warunków są one polecane oraz przy jakich temperaturach można je stosować.
2010-08-06 14:08:36.214907
okrop
napisał(a):
ta druga czesc to pytanie?
Jinsy mozna stosowac w kazdych warunkach i w kazdej temperaturze, ale ogolnie to odzierz na lato. Jinsy szybko przemakaja i sa przewiewne. W lecie to bywa zaleta, na jesieni na pewno jest mankamentem. Dzieki stosowaniu ochraniaczy nie powinny przewiewac kolan, i przedewszystkim chronia kolana w razie W. Jinsy motocyklowe - ja polecalbym jako drugie spodnie motocyklowe. W trasy srednio sie nadaja (np zmiany warunkow pogodowych), ale jesli ktos zamierza jezdzic jedynie w sezonie, i po miedzie, to moga w pelni spelnic jego oczekiwania. w chlodniejsze dni mozna ubrac cos pod spod. zeby nie bylo watpliwosci - to sa moje odczucia i wrazenia. samo poki co jinsow moto nie uzywalem, tylko widzilem jak znajomi sobie w tym radza.
2010-08-11 13:29:08.178841
adamspa
napisał(a):
Czy ta konstrukcja owiewek zintegrowana z motocyklem:
http://www.kawasaki.pl/1400GTR
chroni przed wiatrem nogi kierowcy i pasażera , tak jak w skuterach?
2010-08-11 16:39:46.279515
evil
napisał(a):
nie, owiewki zostały zaprojektowane tak, ze jeśli podróżujesz ze zgrabną pasażerką w zwiewnym mini, to wszyscy wokoło widzą jej tyłek. powietrze omija nogi kierowcy i wchodzi w zawirowania wokół pośladków wspomnianej pani.
2010-08-14 16:15:42.953318
adamspa
napisał(a):
2010-08-14 21:22:49.297344
adamspa
napisał(a):
[quote]Czy takie zawirowania wokół pośladków wspomnianej pani , będą również na skuterze.[/quote]
2010-08-14 22:11:38.985497
muchomor
napisał(a):
przy 40 km/h nie wystepuja zawirowania...
2010-08-18 14:33:06.503436
moto-akcesoria
napisał(a):
W podanym modelu kawasaki owiewki ułożone są w sposób maksymalnie chroniący przed wiatrem i jego negatywnym wpływem, gdyż jest to motocykl turystyczny. W połączeniu z odzieżą wysokiej jakości negatywny wpływ wychładzającego wiatru można skutecznie zniwelować. W razie pytań proszę śmiało pisać prywatne wiadomości. Pozdrawiam Jacek
2010-08-28 18:03:43.766352
asmik
napisał(a):
Po kilku sezonach, gdy kolana zaczną "nawalać" ludzie zaczynają szukać sposobów na to, aby się chronić przed "wiatrem w spodniach".
Może pamiętacie serial "Daleko od szosy"?
W jednym z odcinków Leszek włożył sobie w kurtkę z przodu gazetę aby wzmocnić ochronę od wiatru.
W niepogodę warto skorzystać z wszelakich środków aby dłużej pozostać zdrowym.
Dżinsy to nie najlepszy ubiór, chociaż w krótkich spodenkach w upał fajnie się jeździ i wtedy czuć tę radość z motoru...
2010-10-16 07:51:42.988489
adamspa
napisał(a):
Patrząc na budowę skutera X-Max 250 Yamaha
http://www.yamaha-motor.pl/products/scooters/maxi_scooter/xmax250.jsp
widać , że zapewnia bardzo dobrą osłonę nóg przed wiatrem. Jak się ma więc ochrona nóg przed wiatrem w przypadku całkiem innej budowy osłon w GSX650F Suzuki
http://www.suzuki-moto.pl/index.php?id=salon2&kat=street10&moto=10street_gsx650f Który z powyższych sprzętów zapewni lepszą ochronę przed wiatrem kierowcy i pasażera, oraz jak duże są Waszym zdaniem różnice.
2010-10-16 09:56:58.525954
jeszua
napisał(a):
[quote]W jednym z odcinków Leszek włożył sobie w kurtkę z przodu gazetę aby wzmocnić ochronę od wiatru.
W niepogodę warto skorzystać z wszelakich środków aby dłużej pozostać zdrowym.[/quote] myśleć trzeba z wyprzedzeniem. i np. kupić porządne ciuchy, adekwatne do planowanego i realizowanego sposobu eksploatacji jednośladu. motocyklowe dżinsy IMHO nadają się wyłącznie do jazdy przy dobrej pogodzie i z niezbyt wysokimi prędkościami: ani nie są nieprzemakalne, ani nie są nieprzewiewne [quote]Który z powyższych sprzętów zapewni lepszą ochronę przed wiatrem kierowcy i pasażera, oraz jak duże są Waszym zdaniem różnice.[/quote] jeśli osłona przed wiatrem jest tak istotnym kryterium, to masz wybór jedynie pomiędzy dużymi skuterami i wielkimi motocyklami turystycznymi: cała reszta daje osłonę aerodynamiczną znacznie niższą, albo żadną - zwłaszcza nóg (kolan, stóp). i specjalnie nie ma nad czym dywagować
jsz
2010-10-18 12:18:31.408034
okrop
napisał(a):
adamspa Oczywistym jest, że duuużo lepszą ochoronę zapewnia skuter niz motocykl - co jak trafnie zobaczyłemś - WIDAC. jednak nie rozumiem porównywania skuterów do motocykli. To dwie różne, osobne filozofie. W skrócie i dużym uproszczeniu - skuter to praktyka poruszania się (szczególnie po mieście)
Motocykl, to przyjemność z jazdy., ale w sensie przyjemność prowadzenia, co często łączy sie z koniecznościa stawiania czoła fizyce (np golasy) Z praktycznego punktu widzenia - kupuj skuter.