Poza pokazaniem nowych modeli Romet zapowiedział również powołanie marki RMT. Logo zaprezentowano na początku września podczas prezentacji nowych modeli. Dowiedzieliśmy się również, że RMT będzie wyżej pozycjonowany niż Romet, a aspiracją właścicieli jest trafienie do klientów premium. Wiodący polski producent motocykli nie chciał ujawnić więcej szczegółów oferty. Zapowiedział jednak, że nowe motocykle, wyposażone zostaną w jednostki napędowe produkowane w Azji. Oficjalna premiera odbędzie się 24 września na Międzynarodowych Targach Rowerowych w Kielcach.
Wróćmy jednak do modeli Rometa, z których niektóre pojawią się w ofercie jeszcze w tym sezonie, a inne na początku przyszłego roku. Poniżej nasz krótki opis każdego z nich oraz przybliżona specyfikacja. Prace nad rozwojem produktów w dalszym ciągu trwają i testówki mogą nieco odbiegać od finalnie sprzedawanych motocykli.
RX Street i Tour – najtańsze w klasie
To dwie naprawdę ciekawe propozycje, w szczególności dla rozpoczynających przygodę z jednośladem. Tour i Street różnią się między sobą wyłącznie detalami adekwatnymi do ich dość sugestywnych nazw. Podstawowa różnica między modelami jest w konfiguracji zawieszenia oraz elementach stylistycznych, takich jak np: wyżej osadzony przedni błotnik w wersji Tour.
#Romet #RXStreet #Z-oneS #nofilter #new
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Motogen (@motogen.pl) 10 Wrz, 2015 o 6:02 PDT
Motocykle otrzymały 17-calowe koła, aluminiowe w wersji Street i szprychowe w Tour. Z przodu mają pojedynczą tarczę hamulcową, z tyłu bęben. Chłodzona powietrzem, jednocylindrowa, dwuzaworowa 125–tka rozwija 11,5 KM mocy przy 8500 obrotów/min, co pozwala – wg danych producenta – rozpędzić się tym motocyklom do 95 km/h. Niska masa wynosząca zaledwie 118 kg sprawia, że pojazdami tymi niezwykle dobrze się manewruje. Co ciekawe, nowe Romety mają wyświetlacze biegów wskazujące, na którym (spośród pięciu dostępnych przełożeń) się znajdujemy. Zbiornik paliwa mieści 14 litrów.
Cena: poniżej 5 tys. zł!
Z-one S oraz Z-one T – dobra jakość za rozsądną cenę
Te sprzęty brzmią naprawdę dobrze i podobnie jeżdżą. Można je oczywiście prowadzić, posiadając wyłącznie kategorię B. W tym modelu ponownie zastosowano podział na motocykl głównie przeznaczony do jazdy miejskiej, który nosi oznaczenie Z-one S i wygląda jak rasowy naked bike oraz touringowej – Z-one T.
Motocykle napędza jednocylindrowy, dwuzawodowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 125 ccm. Jednostka ta rozwija 11,3 KM przy 7000 obrotów/min. Seria Z-one również posiada pięciostopniową skrzynię biegów z wyświetlaczem. O bezpieczeństwo dba pojedyncza tarcza z przodu i tyłu pojazdu. Motocykle mają siedemnastocalowe, aluminiowe koła. Baki tych motocykli zmieszczą aż 18 litrów paliwa. Masa Z-one wynosi 117 kg.
Cena: poniżej 7 tys. zł