Przodkiem Kawasaki W800 jest W1 z 1966 roku, które było wyposażone w silnik o pojemności 650 cm3, który dysponował całkiem przyzwoitą mocą 50 koni mechanicznych. Motocykl ten był dla Kawasaki tym, czym dla Hondy model CB – przepustką do rynków amerykańskich i europejskich. W 1998 roku Kawasaki zaprezentowało jego dziedzica – model W650. W 2011 roku przyszła pora na W800, które będzie ostatnim motocyklem serii W.
Zgodnie z przewidywaniami silniki montowane w Kawasaki W800 nie spełniają nowych norm spalania Euro 4. Motocykl posiada czterosuwowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 773 cm3 i mocy 48 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 60 Nm. W połączeniu z eleganckim, klasycznym wyglądem czyni to Kawasaki W800 wehikułem czasu dla tych, którzy nie muszą się nigdzie spieszyć.
Model W800 Final Edition nawiązuje malowaniem do W1. Nie wiadomo, ile egzemplarzy zostanie wyprodukowanych.