Każda kampania promująca bezpieczeństwo jest potrzebna. Nie każda natomiast jest dobra.
Już jakiś czas temu pisaliśmy o kampanii „Think!„, promującej pozytywny stosunek do motocyklistów. Jednoślady i ich kierowcy opatrzone zostały kolorowymi neonami personalizującymi – kierowcy puszek widzieli imiona, plany i osobiste informacje o jadącym przed nimi motocykliście. Kampania zyskała sobie rozgłos na całym świecie i wzbudziła wiele pozytywnych emocji.
Czy jednak francuska wersja tegoż pomysłu, która powstała jakiś czas temu, jest równie świeża i wyrafinowana? „Podziel się drogą. Odpowiedzialne korzystanie z drogi oznacza zwiększone bezpieczeństwo” ma trafiać zarówno do kierowców samochodów, jak i użytkowników jednośladów. Wśród pastelowych zdjęć przedstawiających ruch drogowy i jego uczestników pojawiają się wykonane drobnym drukiem informacje – imię, wiek i pojazd, jakim się poruszają. Ma to najprawdopodobniej na celu spersonalizowanie innych kierowców, by zapobiec obojętności, ale czy działa? Ocenę pozostawiamy Wam.