Unia Europejska ma w najbliższym czasie rozpatrzyć protest wniesiony przez ONZ i dotyczący prawa jazdy na motocykl, które niezgodne jest z Konwencją Wiedeńską.
Unifikacja prawa jazdy na terenie Unii Europejskiej prowadzić będzie do wielu problematycznych sytuacji, które niekorzystnie odbiją się na obywatelach – twierdzi ONZ. Jeśli w 2013 roku dojdzie do wprowadzenia nowych kategorii prawa jazdy na motocykl AM i A2, UE łamać będzie prawo Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym. Większość państw na świecie honoruje prawo jazdy jako takie, nie rozdzielając kategorii w zależności od pojemności prowadzonego pojazdu czy wieku kierowcy. Ludzie, którzy podróżują na terenie Unii, będą zagrożeni, z tytułu zmian, poważnymi problemami natury prawnej.
Co stanie się w przypadku świeżo upieczonego posiadacza prawa jazdy na motocykl, który dosiądzie maszyny 200-konnej i pojedzie na niej do Europy? Co zrobi ten sam motocyklista mieszkający w Europie i chcący wypożyczyć motocykl bez blokady na terenie np. Stanów Zjednoczonych? To tylko niektóre kwestie poruszone w proteście ONZ. W Konwencji Wiedeńskiej nie pojawił się zapis o dodatkowych kategoriach prawa jazdy na motocykl. Unia Europejska zapowiedziała, że przyjrzy się skardze i rozpatrzy problem pod tym kątem.
Konwencja Wiedeńska o ruchu drogowym została podpisana w 1968 roku i jest międzynarodowym traktatem mającym poprawiać bezpieczeństwo kierujących pojazdami i standaryzującym prawo o ruchu drogowym we wszystkich krajach, które ją podpisały.