Nowy KTM 990 SMT już wkrótce. Wreszcie bez paskudnej lampy! - Motogen.pl

Prototypowy KTM 990 SMT został uchwycony przez dziennikarzy Motorrad podczas testów drogowych. Zdjęcia i obserwacje wskazują na zmiany, które znacząco odróżnią ten motocykl od poprzedników.

Pierwszą zauważalną różnicą w porównaniu do obecnego modelu SMT jest przód motocykla. Nowy moduł optyczny, który zastąpi kontrowersyjny „diament” (zwany też „papieską tiarą”), nadaje motocyklowi bardziej minimalistyczny, choć mniej agresywny wygląd. Mała soczewka i boczne światła, prawdopodobnie pełniące funkcję świateł do jazdy dziennej, tworzą harmonijną całość. Projektanci zdecydowali się na pionową geometrię frontu, która nawiązuje do stylistyki motocykli rajdowych.

Zobacz zdjęcia nowego KTM 990 SMT

Ważnym elementem nowego KTM 990 SMT jest pionowo umieszczony wyświetlacz TFT, który przypomina roadbook. To rozwiązanie ma poprawić widoczność i ergonomię, dodatkowo obecna jest nieodzowna dziś łączność ze smartfonem.

Nowy KTM 990 SMT został zbudowany na bazie modelu 990 Adventure, jednak kluczową różnicą między tymi dwoma modelami są koła i opony. Podczas gdy Adventure posiada 21-calowe koło z przodu i opony kostkowe, SMT zostało wyposażone w 17-calowe felgi i opony szosowe, co nadaje mu bardziej sportowego charakteru.

Zmiany objęły również tył motocykla, gdzie pojawiła się nowa rama pomocnicza. Choć uchwyt tablicy rejestracyjnej i reflektor pozostają podobne do tych z modelu 890, nowa rama wpływa na stabilność i komfort jazdy.

Zastosowano również nowy układ chłodzenia, składający się z dwóch chłodnic umieszczonych pod kątem 30° w stosunku do profilu motocykla. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na efektywniejsze odprowadzanie ciepła, co jest istotne przy intensywnej eksploatacji motocykla.

Serce nowego KTM 990 SMT to rzędówka LC8c o pojemności 947 cm³. Jest to rozwinięcie jednostki napędowej zastosowanej w modelu 890 Duke R, jednak tutaj silnik został znacząco zmodernizowany. Zwiększono pojemność skokową, zastosowano nowe tłoki, korbowody oraz wał korbowy. W efekcie silnik generuje 123 KM przy 9500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 103 Nm przy 6750 obr/min.

Zawieszenie to kolejny element, który został dopracowany do perfekcji. KTM 990 SMT wyposażono w pełni regulowane zawieszenie WP Apex, które zapewnia doskonałe właściwości jezdne zarówno na krętych górskich drogach, jak i podczas dynamicznej jazdy po mieście.

Czy nowy KTM 990 SMT przyciągnie uwagę? My nie mamy wątpliwości – każde SMT od KTM-a było motocyklem ekscytującym i przyprawiało o szybsze bicie serca nawet kiedy stało zaparkowane.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany