Choć motocykle te już dawno miały swoje premiery, o tej mało znanej u nas w kraju firmie zupełnie nie było nic słychać.
Dzięki nawiązaniu kontaktu z firmą Anfir, wyłącznym importerem motocykli i skuterów Beta obiecujemy Wam przeprowadzić testy tych wciąż egzotycznych pojazdów, tymczasem poniżej lista najciekawszych nowości na ten sezon, czyli innymi słowy przegląd oferty marki Beta.
BETA EVO
Firma BETA swoim klientom i miłośnikom zrobiła dużą niespodziankę . 20 września 2008 roku na zawodach w Hiszpanii po raz pierwszy zaprezentowała swój nowy motocykl trialowy EVO. Jest to początek nowej ery motocykli marki BETA. Doświadczenia zdobyte podczas wieloletniej pracy w zakresie produkcji i udoskonalania nowych modeli oraz osiągnięcia w zawodach pozwoliły wprowadzić wiele innowacji i nowy design: EVO, czyli rewolucja i rozwój. Motocykl ten może pretendować do najwyższej klasy. Charakteryzuje go superlekkość i dynamizm. Począwszy od specjalnie zaprojektowanej ramy, po technologię bazującą na zasadach EVO. Dostępne będą modele w wersji 2T i 4T.
Wersję 2T wyposażono w silniki o pojemnościach: 125cc, 200cc, 250cc i 290cc. Jeśli chodzi o wersję 4T, występuje z silnikami o pojemnościach: 250cc i 300cc. Nowa, jednobelkowa rama, która ma konstrukcję szkieletową, funkcjonuje jako zbiornik paliwa. Zmieniono środek ciężkości w celu poprawienia dynamiki. Zastosowano także nowy, znacznie lżejszy tłumik o poprawionej charakterystyce i tłumieniu. Koła EVO zostały odchudzone, posiadają nowe aluminiowe obręcze i lżejszą piastę. Większa, bardziej wydatna chłodnica oraz zamontowany w niej czujnik temperatury gwarantują dłuższą pracę silnika nawet w najtrudniejszych warunkach. Filtr powietrza wraz z dolotem również zmodyfikowano.
BETA EVO 2T 290cc została tak zmodyfikowana, aby zadowolić zarówno amatorów, jak i tych najbardziej wymagających użytkowników. Wyposażona jest w moduł z podwójną mapą zapłonu; za pomocą przycisku można wybrać mapę Standard i Racing.
BETA RR4T 2009
W tym roku BETA wyszła na przeciw oczekiwaniom, tworząc motocykl w dwóch wersjach: RR 4T Standard o pojemnościach 400cc, 450cc i 525cc oraz wersję RR 4T Racing Edition o pojemnościach 450cc i 525cc.
RR 4T Standard:
– nowe amortyzatory przednie o średnicy 45 mm MARZOCCHI: skuteczność poprawiona o 50% w porównaniu z poprzednią wersją,
– nowe tylne zawieszenie,
– znacznie lżejsze felgi firmy Excel wykonane z nowych, lżejszych stalowych szprych oraz aluminiowej obręczy; odchudzona piasta z odpowiedniego stopu; znacznie poprawiona sztywność,
– siedzenie zmieniono konstrukcyjnie oraz wypełniono nową pianką; znacznie wygodniejsze na długie trasy,
– nowe, biało-czerwone malowanie.
RR 4T Racing Edition:
– nowe amortyzatory przednie o średnicy 50 mm MARZOCCHI: skuteczność poprawiona o 50% w porównaniu z poprzednią wersją; dłuższe o 5 mm lagi poprawiły przyczepność i kierowanie,
– nowe, czerwone, aluminiowe półki, które usztywniają przednie zawieszenie, dzięki czemu zwiększyła się precyzja jazdy,
– znacznie lżejszy od standardowego racingowy wydech Leovince poprawia dynamikę motocykla,
– moduł zapłonowy wraz z mapą zapłonu,
– aluminiowa, czerwona tylna zębatka, znacznie trwalsza, a zarazem rzucająca się w oczy,
– znacznie lżejsze felgi firmy Excel wykonane z nowych, lżejszych stalowych szprych oraz aluminiowej obręczy; odchudzona piasta z odpowiedniego stopu; czerwone nyple i czarne obręcze,
– lampa LED z przodu i z tyłu,
– płyta i osłony ramy z karbonu,
– handbary,
– zestaw naklejek Official Beta Racing Team.
BETA URBAN
URBAN to nowy pojazd wielkiego miasta w Beta-stylu. Toskański producent, który może pochwalić się wieloletnią tradycją, wraz z tym modelem zaoferuje nam nową interpretację miejskich warunków. Urban jest w pewnym sensie nowoczesną interpretacją starego „motoroweru”. Kierowany jest przede wszystkim do młodzieży. Zorientowany sportowo, ukazuje miasto ze stylem i dynamiką. Urban pozwala na małe skoki i triki oraz zwinne poruszanie się w ruchu miejskim. Jednym słowem, koktajl na dwóch kołach. Urban jest w dwóch wersjach z silnikami 4T: 125 ccm dla początkujących motocyklistów lub 200 ccm dla kierowcy z większymi wymaganiami.
BETA RR4T SUPERMOTO
W naszej ofercie jest już dostępny kolejny nowy pojazd – RR4T MOTARD. Występuje w trzech wersjach silnikowych: 400cc, 450cc oraz 525cc. W dalszym ciągu bazuje na homologacji enduro, lecz nastąpiła jedna istotna zmiana – homologowany jest na dwie osoby. Wyposażony został w aluminiowe siedemnastocalowe felgi (przód 3.50–17′, tył 4.25–17′) oraz opony z przodu 120/70–17′ 85W, a z tyłu 150/60–17′ 66W.
W celu uzyskania szczegółowych informacji, zachęcamy do kontaktu z firmą:
Beta Polska
502551472
Myślenice ul. Słowackiego 67 i 70