Trzycylindrowy silnik o wadze zaledwie 52 kilogramów generuje moc 140 koni mechanicznych. Zastosowano w nim używany w wyścigach wałek rozrządu obracający się w przeciwnym kierunku. Ma to ułatwić wchodzenie w zakręty. Sporym udogodnieniem jest również Quickshifter EAS 2.0. Pod tą nazwą kryje się quickshifter pozwalający na szybką zmianę biegów nie tylko w górę, ale również w dół.
MV Agusta Dragster 800 RC wyposażono w pomoce elektroniczne. Dzięki Motor & Vehicle Integrated Control System możemy wybrać jeden z czterech trybów jazdy w tym jeden, który może być całkowicie skonfigurowany przez użytkownika. Można ustawić takie parametry jak ogranicznik obrotów, czułość przepustnicy czy poziom hamowania silnikiem. W walce z prawami fizyki pomoże kontrola trakcji z ośmioma trybami pracy. Oczywiście można ją całkowicie wyłączyć.
Wisienką na szczycie tortu jest wyścigowe malowanie MV Agusta Reparto Corse.