TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Moto Guzzi Griso 8V to musclebike z krwi i kości. Potężna V-ka ustawiona poprzecznie, gruby wydech poprowadzony z lewej strony oraz muskularne nadwozie sprawiają, że obok Griso nie da się przejść obojętnie. Moto Guzzi to jedna z tych marek, które wybitnie zasłużyły się w historii motocyklizmu. Poprzecznie ustawione V-Twiny są cechą charakterystyczną jednośladów spod znaku orła. Dosyć futurystyczny naked, niepozbawiony sportowego sznytu. Rzut oka na koła, zawieszenia, hamulce i już wiemy, że tu nie było kompromisu – wszystko markowe i z najwyższej półki: Showa, Brembo. Masywny silnik został podwieszony w otwartej ramie grzbietowej, będącej połączeniem stali i aluminium. Serce Griso produkuje 110 KM i 108 Nm z pojemności 1151 ccm. Griso, jak każdy motocykl z silnikiem poprzecznie ustawionym do kierunku jazdy, buja na luzie i z pewną nerwowością reaguje na zmiany obciążenia. Gwałtowne ujęcie gazu czy zmiana biegu bez użycia sprzęgła powodują nagłe szarpnięcie całym motocyklem, jakby sprzęt uparcie chciał się położyć na prawym boku. W mieście można nim podróżować dostojnie, upajać się widokiem kokpitu z wielkim wyświetlaczem LCD i jeszcze większym obrotomierzem. Ale agresywna jazda wymaga bardzo dużego skupienia i panowania nad sprzętem.Silnik | 90° V2, 4-suwowy, 4 zaworowe głowice, wałki rozrządu w głowicach |
Pojemność | 1 151 ccm |
Prędkość max | |
Moc | ponad 80,8 kW przy 7,500 rpm (110 KM) |
Maks. moment | ponad 108 Nm przy 6,400 obr/min |
Chłodzenie | chłodzony olejem/cieczą |
Rama | Rozbieralna podwójna kołyskowa rama rurowa z wysoko wytrzymałej stali |
Zbiornik paliwa | 16,7 litra |
Przednie zawieszenie | 43mm widelec up-side down w pełni regulowane |
Tylne zawieszenie | jednoramienne, z progresywnym drążkiem reakcyjnym, w pełni regulowane |
Przednia opona | 120/70 ZR17' |
Tylna opona | 180/55 ZR17' |
Przedni hamulec | podwójne tarcze pływające ze stali nierdzewnej Ø 320 mm, zaciski promieniowe 4 tłoczkowe |
Tylny hamulec | pojedyncza tarcza Ø 282 mm, zacisk 2 tłoczkowy |
Zostaw odpowiedź