Departament Bezpieczeństwa Publicznego w Utah rozpoczął kolejną kampanię na rzecz poprawy bezpieczeństwa motocyklistów.
Niemalże dwa lata temu pisaliśmy o pierwszej kampanii departamentu, która trwa nieprzerwanie od 2008 roku. Najnowsza apeluje do kierowców samochodów w równie wymowny sposób. Wiedząc, że motocyklista nie jest tym, czego szuka w lusterku przeciętny kierowca puszki, kampania zwraca uwagę na to, jak widoczni jesteśmy dla innych i co powinien zrobić kierowca samochodu przed nami, by nie stwarzać zagrożenia.
Na tablicy do badania wzroku zamiast znajomych literek i cyferek znajdujemy motocykle i skutery z informacją, jak wyraźnie dostrzeżemy je, gdy są oddalone od nas o wymieniony obok dystans. Pod najmniejszym jednośladem na tablicy pojawia się jeden jedyny napis: „Uważaj na motocykle”.
Być może, jak wieszczą niektórzy, kampania nie odniesie spektakularnego sukcesu, ale nam się podoba.