Zacznijmy od tego, że projekt ten nie będzie miał wiele wspólnego z klasycznym Lotusem, którego siedziba znajduje się w hrabstwie Norfolk. Lotus Motorcycles to projekt będący wynikiem współpracy Holzer Group i teamu wyścigowego Kodewa, który korzysta z samochodów marki Lotus w całodobowym wyścigu Le Mans. Sama nazwa Holzer Group mówi niewiele, ale w swoim władaniu posiada firmę Kalex, która zajmuje się produkcją ram i jest znana z wyścigów MotoGP. W pierwszej dziesiątce klasy Moto2 aż sześć maszyn jeździ na podwoziach Kalexa. Wśród nich znajdują się motocykle dosiadane przez pierwszą trójkę w składzie Scott Redding, Pol Espargaro i Esteve Rabat. W klasie Moto3 mamy z kolei tylko jedną maszynę – Kalex KTM. Jeździ na niej Jonas Folger, który obecnie znajduje się na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej.
Lotus już w latach 90. chciał wejść na rynek motocykli. Wtedy skończyło się na pracach nad ramą wykonaną z włókna węglowego. W przypadku obecnego, drugiego podejścia obiecano jedynie moc wynoszącą 200 koni mechanicznych. Projektantem ma zostać Daniel Simon. Simon projektował samochody dla Volkswagena, Seata i Lamborghini, a także pracował przy wskrzeszaniu Bugatti. Simon projektował pojazdy w „Tron: Legacy” i „Captain America: The First Avenger”.
Według informacji prasowej części motocykla mają być wykonane z tytanu, włókna węglowego i stali lotniczej. W ciągu kilku następnych tygodni mamy poznać dalsze szczegóły dotyczące motocykla Lotus C-01.