Spis treści
KTM zaprezentował swój flagowy model sportowo-turystyczny. Zmiany w bestii dalekich dystansów producent opisuje jako „najodważniejszą transformację”.
Motocykl zbudowano na tej samej ramie, co mocniejszy model Super Duke R Evo, jednak została ona dostosowana dla zapewnienia większej sztywności i obniżenia środka ciężkości. Nowy GT ma zapewniać lepsze prowadzenie i stabilność na długich trasach, a także przy większych prędkościach.
Sercem maszyny pozostaje potężny silnik LC8 o pojemności 1350 cm³, teraz z szeregiem modyfikacji, które mają na celu zwiększenie poprawę krzywych mocy i momentu obrotowego. Choć KTM nie podał dokładnych wartości, wiemy, że zastosowano centralny wlot powietrza, przeprojektowano airbox, a nowa, szersza chłodnica zapewniać ma lepsze chłodzenie jednostki napędowej. Przekładnia także została zmodyfikowana: na piątym i szóstym biegu poprawiono efektywność, co zmienia sposób pracy motocykla przy umiarkowanych prędkościach, sprawiając, że biegi te nie są już wyłącznie nadbiegami.
Zawieszenie, hamulce i koła
KTM 1390 Super Duke GT 2025 został wyposażony w zaawansowane zawieszenie WP APEX z technologią Semi Active Technology (SAT) z przodu i z tyłu. To inteligentne zawieszenie automatycznie dostosowuje się do warunków jazdy, oferując motocykliście optymalną stabilność i komfort. Na motocyklu zamontowano opony Michelin Power 6, wspierane przez system monitorowania ciśnienia (TPMS). Układ hamulcowy sygnowany jest przez Brembo.
Tryby jazdy i elektronika
W Super Duke GT dostępnych jest sześć trybów jazdy – standardowe Rain, Street i Sport oferują wybór pomiędzy różnymi poziomami mocy i dynamiki, natomiast dwa tryby Custom (z czego jeden dostępny w opcji) pozwalają na personalizację ustawień. Dopełnieniem jest tryb Track, przeznaczony dla najbardziej wymagających użytkowników, poszukujących pełnej kontroli i osiągów na torze. W trybie Custom zmiany obejmują poprawę czułości i reakcji motocykla, co KTM szczególnie podkreśla jako element wyróżniający ten model.
Detale i technologie
Pod względem wizualnym KTM 1390 Super Duke GT zachował swoją agresywną sylwetkę, jednak wprowadzono kilka kluczowych modernizacji. Nowy, smukły reflektor LED na przodzie oraz zaktualizowane światła tylne podkreślają sportowy charakter, jednocześnie zwiększając widoczność i bezpieczeństwo. Kolejnym istotnym elementem jest duży, 8,8-calowy ekran dotykowy TFT, który prezentuje dane w nowoczesnym, czytelnym formacie. Sterowanie jest teraz jeszcze łatwiejsze dzięki nowym przełącznikom na kierownicy.
Zostaw odpowiedź