Spis treści
Sprawdź dane techniczne, zdjęcia, film oraz opis nowego KTMa 1290 Super Duke RR na rok 2021! Jest limitowaną do 500 sztuk bestią stworzoną do bicia rekordów na torze!
Już od dawna wiemy, że KTM pracował nad torowym naked-wojownikiem z dodatkową literką „R” w nazwie. Teraz w końcu został zaprezentowany: oto KTM 1290 Super Duke RR!
Pomarańczowi informują, że Bestia-RR została dopasiona w najlepsze podzespoły, do tego ją odchudzono, a dostępna będzie jedynie w 500 egzemplarzach na cały świat. Jeżeli już się napaliłeś, to preorder rusza 8 kwietnia dokładnie o godzinie 10:00 naszego czasu na specjalnej stronie KTMa. Cena nie została publicznie ujawniona…
Dynamiczny film z KTMem 1290 Super Duke RR w akcji na torze:
Najważniejsze cechy nowego 1290 Super Duke RR 2021:
// Najmocniejszy w historii silnik V-Twin w motocyklu naked.
// 180 KM mocy oraz 180 kg wagi dają stosunek mocy do masy dokładnie 1:1.
// Nowe zawieszenie WP Apex Pro oraz opony Michelin Power Cup2.
// Nowe owiewki z włókien węglowych.
// Lekki akumulator litowo-jonowy, oszczędza 2,5 kg.
// Ultra-lekkie kute felgi oszczędzają 1,5 kg masy nieresorowanej.
// Karbonowa tylna rama pomocnicza z przekonstruowanym siedzeniem.
// CTG inspirowane prototypem.
// Ekskluzywny pakiet dodatków KTM PowerParts.
// Produkcja limitowana do 500 sztuk na całym świecie.
Dane techniczne – 2021 KTM 1290 Super Duke RR:
Co znalazło się w 1290 Super Duke RR?
KTM dał wolną rękę inżynierom z działu R&D i tak właśnie powstała Bestia „RR”. Wyjątkowy i egzotyczny. Skonstruowany, aby błyszczeć na torach wyścigowych i bić kolejne rekordy okrążeń.
Silnik to wciąż V-Twin o pojemności 1301 ccm i niezmiennej mocy 180 KM. Moment obrotowy wynosi szokujące 140 Nm. Przy okazji spełnia normy Euro 5. Aby jeszcze sprawniej operować mocą, o 7 stopni (do 65 st.) zmniejszono kąt obrotu rolgazu.
Dźwięk Bestii dopełnia lekki tłumik Akrapovic Slip-On z tytanu, z karbonową końcówką. Dla chętnych większej mocy (KTM nie podaje dokładnej wartości) zamontować można pełny, wyścigowy, tytanowy układ Akrapovic Evo Line.
Waga spadła aż o 9 kg, z czego najbardziej imponujące jest ucięcie 1,5 kg z felg, co oznacza niższą masę rotującą. Cała tylna rama pomocnicza została przebudowana i to z carbonu. Kanapa ma inny, bardziej wyścigowy kształt. Owiewki także wykonano z włókien węglowych. Pojawiły się nowe, LEDowe tylne światła wkomponowane w kierunkowskazy. Bestia waży 180 kg bez żadnych płynów; 189 kg z płynami ale bez paliwa; 200 kg z paliwem na 90%.
Zawieszenie to najwyższa możliwa półka. Z przodu pracuje WP Apex Pro 7548 Close Cartridge, do tego jest tłumik skrętu WP Apex Pro 7117 oraz tylny amortyzator WP Apex Pro 7746. Zawias ma pełną regulację w sportowym stylu. Można nawet dostosować długość tylnego amortyzatora (353-360 mm). Maszynowo obrabiane półki przedniego zawieszenia oszczędzają 320 gramów.
RR ma być imponujący także pod owiewkami – elektronika weszła na najbardziej zaawansowany poziom w historii KTMa. Dowolnie dostosowywać można tryby jazdy z dopasowaniem: uślizg tylnego koła, reakcja na manetkę gazu, kontrola startu, hamowanie silnikiem.
Do nowego 1290 Super Duke RR dostępny jest oczywiście szeroki pakiet dodatków i odzieży w KTM PowerParts.
Śpieszcie się kupować, bo produkcja jest limitowana do 500 sztuk!
Zostaw odpowiedź