Tyle lat doświadczenia z pewnością wystarczy, aby zbudować świetny motocykl, jakim niewątpliwie jest ZX-10R. Czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 998 cm3 ma blok silnika składający się z dwóch części, dzięki czemu zaoszczędzono masę. Nad apłonu czuwa KIMS, czyli Kawasaki Ignition Managment System. Zastosowanie go pozwoliło poprawić oddawanie mocy. Powiększyło się również stadko szalejących pod owiewkami koni. Jak podaje producent, silnik generuje teraz 188 KM przy 12 500 obr./min i 113 Nm przy 8700 obr./min. Rama motocykla jest taka sama, jak w roczniku 2008 i 2009. Zawieszenie to dobrze znany, w pełni regulowany 43-milimetrowy odwrócony widelec z powłoką DLC (Diamond Like Carbon). Z tyłu mamy wahacz Uni-Track z w pełni regulowanym amortyzatorem. Całości dopełnia nowy 18-pozycyjny amortyzator skrętu marki Ohlins, który po raz pierwszy znalazł się w wyposażeniu standardowym. Waga gotowego do jazdy motocykla wynosi tylko 208 kg, co jest dobrym wynikiem, w porównaniu do konkurencji.
Silnik | 4-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 998 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 200 KM przy 13 000 obr./min. (209 KM z RamAir) |
Maks. moment | 154,4 kW przy 13 000 obr./min. |
Chłodzenie | ciecza |
Rama | podwójna, aluminiowa, rurowa |
Zbiornik paliwa | 17 litrów |
Przednie zawieszenie | odwrócony widelec teleskopowy, średnica rur 43 mm, tłumienie odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego |
Tylne zawieszenie | wahacz Back-Link, pojedynczy amortyzator, bezstopniowa 2-zakresowa regulacja dobicia, bezstopniowa regulacja odbicia, pełna regulacja napięcia wstępnego |
Przednia opona | |
Tylna opona | |
Przedni hamulec | podwójny tarczowy, pół-pływający 310 mm, 4-tłoczkowy zacisk radialny |
Tylny hamulec | pojedynczy tarczowy 220 mm |
Zostaw odpowiedź