Kawasaki powraca do klasy 400cc - Motogen.pl

Dwa popularne modele ze stajni Kawasaki, dostępne z kategorią A2, będą ponownie dostępne w gamie na rok modelowy 2023

Kategoria nakedów wciąż rośnie w zakresie wolumenów sprzedaży i zainteresowania użytkowników. Kawasaki Z400 z powodzeniem zaspokoi potrzebę posiadania modelu rodziny „Z” dla posiadaczy kategorii  A2 w tym samym stylu, co większe rodzeństwo „Z”. Rok 2022, wyjątkowy dla marki z okazji obchodów 50-lecia słynnej serii Z, to świetna okazja do ponownego wprowadzenia Z400 z rzędowym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 399cc, chłodzonym wodą silnikiem o mocy 45 KM i momentem 37 Nm uzyskiwanym przy 8000 obr./min.

Kawasaki Z400
Kawasaki Z400

W komplecie ze sprzęgłem anty-hoppingowym oraz ramą kratownicową analogiczną, do wiodącego w swojej klasie Z H2 Supercharged, Z400 zapewnia wrażenia ‘dużego’ motocykla w przystępnym pakiecie dla tych, którzy wspinają się po drabinie pojemności silnika lub nie potrzebują na miasto większej pojemności.

Wysokość siedziska 785 mm przyczynia się do godnej podziwu zwrotności, podczas gdy unikalne, opcjonalne siedzenie Kawasaki ERGO-fit zwiększa komfort jazdy dla wyższych kierowców, czyniąc Z400 najbardziej logicznym wyborem w klasie.

Fani skoncentrowani na jeździe torowej czy bardziej sportowym stylu mają również dobry powód do radości, ponieważ równolegle do Z400 na rynek powraca tak popularna Ninja 400. Bazowy motocykl dla wyczynowych maszyn wygrywających wyścigi i mistrzostwa w wysoce konkurencyjnych mistrzostwach WorldSSP300 oraz właściwości jezdne i osiągi Ninjy nie wymagają większego komentarza. Ninja 400 dzieli homologację A2 z nakedem Z400, wraz z ramą kratownicową i wydajnym przednim hamulcem tarczowym o średnicy 286 mm w połączeniu z równie skuteczną tarczą o średnicy 193 mm.

Styl Ninja nigdy nie wychodzi z mody, a Ninja 400 wizualnie jest mocno zbliżona do zwycięskiej Ninjy ZX-10R – sprzętu, który pozwolił osiągnąć niezrównany sukces w mistrzostwach WorldSBK. Podobnie jak ZX-10R, motocykl klasy 400 jest również wyposażony w sprzęgło antyhoppingowe, ułatwiające płynną zmianę biegów oraz o 20% lżejsze pociągnięcie dźwigni przy kierownicy.

Wybór jednej z dwóch maszyn klasy 400 cm3 zgodnych z homologacją A2 w specyfikacji Euro5 to trudny, ale przyjemny wybór dla przyszłych właścicieli: styl nakeda z gamy „Z” lub sportowa Ninja.

Specyfikacja

ParametryZ400 (Ninja 400)
Długość1,990 mm
Szerokość800 mm (710 mm)
Wysokość1,055 mm (1,120 mm)
Rozstaw osi1,370 mm
Prześwit145 mm (140 mm)
Wysokość siedziska785 mm
Masa własna167 kg (168 kg)
Zbiornik paliwa14 litrów
Moc maksymalna33,4 kW {45 KM} / 10,000 min-1
Maks. moment obrotowy37 Nm/ 8,000 min-1
Typ silnikaChłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy
Układ zaworówDOHC, 8 zaworów
Średnica/skok70.0 x 51.8 mm
Pojemność399 cm3
Stopień kompresji11.5:1
Układ paliwowywtrysk: ø32 mm x 2 podwójne przepustnice
Układ smarowaniasmarowanie wymuszone, mokra miska
Rozrusznikelektryczny
Układ zapłonowyelektroniczny
Napędłańcuch
Skrzynia biegów6-biegowa
Przełożenia: 1.2.929 
2.2.056
3.1.619
4.1.333
5.1.154
6.1.037
Przełożenie wstępne2.219
Przełożenie główne2.929
SprzęgłoManualne, mokre
TypRurowa kratownicowa
Zawieszenie:  przódWidelec teleskopowy
tyłwahacz
Skok koła:  przód120 mm
tył130 mm
Kąt pochylenia główki ramy24.5° (24.7°)
Wyprzedzenie92 mm
Kąt skrętu35° / 35°
Opony: przód110/70ZR17 M/C (54H)
tył150/60ZR17 M/C (66H)
Hamulec przódPojedyncza tarcza ø286 mm (efektywna)
Hamulec tyłPojedyncza tarcza ø220 mm

Kawasaki Z400 i Ninja 400 – galeria


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany