Spis treści
Dwa popularne modele ze stajni Kawasaki, dostępne z kategorią A2, będą ponownie dostępne w gamie na rok modelowy 2023
Kategoria nakedów wciąż rośnie w zakresie wolumenów sprzedaży i zainteresowania użytkowników. Kawasaki Z400 z powodzeniem zaspokoi potrzebę posiadania modelu rodziny „Z” dla posiadaczy kategorii A2 w tym samym stylu, co większe rodzeństwo „Z”. Rok 2022, wyjątkowy dla marki z okazji obchodów 50-lecia słynnej serii Z, to świetna okazja do ponownego wprowadzenia Z400 z rzędowym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 399cc, chłodzonym wodą silnikiem o mocy 45 KM i momentem 37 Nm uzyskiwanym przy 8000 obr./min.
W komplecie ze sprzęgłem anty-hoppingowym oraz ramą kratownicową analogiczną, do wiodącego w swojej klasie Z H2 Supercharged, Z400 zapewnia wrażenia ‘dużego’ motocykla w przystępnym pakiecie dla tych, którzy wspinają się po drabinie pojemności silnika lub nie potrzebują na miasto większej pojemności.
Wysokość siedziska 785 mm przyczynia się do godnej podziwu zwrotności, podczas gdy unikalne, opcjonalne siedzenie Kawasaki ERGO-fit zwiększa komfort jazdy dla wyższych kierowców, czyniąc Z400 najbardziej logicznym wyborem w klasie.
Fani skoncentrowani na jeździe torowej czy bardziej sportowym stylu mają również dobry powód do radości, ponieważ równolegle do Z400 na rynek powraca tak popularna Ninja 400. Bazowy motocykl dla wyczynowych maszyn wygrywających wyścigi i mistrzostwa w wysoce konkurencyjnych mistrzostwach WorldSSP300 oraz właściwości jezdne i osiągi Ninjy nie wymagają większego komentarza. Ninja 400 dzieli homologację A2 z nakedem Z400, wraz z ramą kratownicową i wydajnym przednim hamulcem tarczowym o średnicy 286 mm w połączeniu z równie skuteczną tarczą o średnicy 193 mm.
Styl Ninja nigdy nie wychodzi z mody, a Ninja 400 wizualnie jest mocno zbliżona do zwycięskiej Ninjy ZX-10R – sprzętu, który pozwolił osiągnąć niezrównany sukces w mistrzostwach WorldSBK. Podobnie jak ZX-10R, motocykl klasy 400 jest również wyposażony w sprzęgło antyhoppingowe, ułatwiające płynną zmianę biegów oraz o 20% lżejsze pociągnięcie dźwigni przy kierownicy.
Wybór jednej z dwóch maszyn klasy 400 cm3 zgodnych z homologacją A2 w specyfikacji Euro5 to trudny, ale przyjemny wybór dla przyszłych właścicieli: styl nakeda z gamy „Z” lub sportowa Ninja.
Specyfikacja
Parametry | Z400 (Ninja 400) |
Długość | 1,990 mm |
Szerokość | 800 mm (710 mm) |
Wysokość | 1,055 mm (1,120 mm) |
Rozstaw osi | 1,370 mm |
Prześwit | 145 mm (140 mm) |
Wysokość siedziska | 785 mm |
Masa własna | 167 kg (168 kg) |
Zbiornik paliwa | 14 litrów |
Moc maksymalna | 33,4 kW {45 KM} / 10,000 min-1 |
Maks. moment obrotowy | 37 Nm/ 8,000 min-1 |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy |
Układ zaworów | DOHC, 8 zaworów |
Średnica/skok | 70.0 x 51.8 mm |
Pojemność | 399 cm3 |
Stopień kompresji | 11.5:1 |
Układ paliwowy | wtrysk: ø32 mm x 2 podwójne przepustnice |
Układ smarowania | smarowanie wymuszone, mokra miska |
Rozrusznik | elektryczny |
Układ zapłonowy | elektroniczny |
Napęd | łańcuch |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Przełożenia: 1. | 2.929 |
2. | 2.056 |
3. | 1.619 |
4. | 1.333 |
5. | 1.154 |
6. | 1.037 |
Przełożenie wstępne | 2.219 |
Przełożenie główne | 2.929 |
Sprzęgło | Manualne, mokre |
Typ | Rurowa kratownicowa |
Zawieszenie: przód | Widelec teleskopowy |
tył | wahacz |
Skok koła: przód | 120 mm |
tył | 130 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 24.5° (24.7°) |
Wyprzedzenie | 92 mm |
Kąt skrętu | 35° / 35° |
Opony: przód | 110/70ZR17 M/C (54H) |
tył | 150/60ZR17 M/C (66H) |
Hamulec przód | Pojedyncza tarcza ø286 mm (efektywna) |
Hamulec tył | Pojedyncza tarcza ø220 mm |
Zostaw odpowiedź