Husqvarna Nuda 900 i Nuda 900R – oficjalne dane techniczne - Motogen.pl

Husqvarna opublikowała oficjalne dane techniczne nowych motocykli – Nuda 900 i Nuda 900R. Wyposażone w silnik BMW, maszyny ważące nie więcej niż 175 kg dysponować będą mocą maksymalną 105 KM.

Motocykle wyposażone zostały w silnik BMW F800R, którego pojemność zwiększono do 898 ccm dzięki zwiększeniu średnicy tłoka do 84 mm i jego skoku o 5,4 mm. Dodatkowo zapłon przestawiono na 315 stopni (dotychczas 0), a kompresję zwiększono do 13,2:1. Jednostka generuje moment maksymalny rzędu 100 Nm i moc maksymalną 105 KM, a dzięki poczynionym modyfikacjom Husqvarna zapowiada, że Nudy będą gwarantować bardziej agresywną pracę i niezapomniany dźwięk. Komfort jazdy ma poprawić redukcja wibracji. Silnik umieszczono w ramie znanej z modelu F800GS, którą nieco skrócono, zmniejszając także kąt nachylenia główki ramy. Przednie zawieszenie Husqvarny Nudy 900 i Nudy 900R to w pełni regulowany 48 mm widelec Sachs, z tyłu zastosowano natomiast także regulowany amortyzator Ohlins. Hamulce dostarczyło Brembo. Obie Nudy wyposażono w przednie tarcze 320 mm  z czterotłoczkowymi zaciskami radialnymi (w Nudzie R w wersji monoblock). Z tyłu motocykle hamują tarczami 240 mm z dwutłoczkowymi zaciskami. Zbiornik paliwa ma pojemność 13 l, a spalanie utrzymywać się ma w graniach 5 l/100 km.

Husqvarna zapowiedziała także, że w sprzedaży pojawią się turystyczne akcesoria do obu motocykli, wśród których znajdą się m.in. kufry BMW Vario, wyższa szyba, turystyczna kanapa czy torby.

Nuda 900 i Nuda 900R trafią na rynek w drugiej połowie 2012 roku. Na razie nie jest znana cena, jaką trzeba będzie zapłacić za obie Husqvarny.