Popularny motocykl sportowy Honda CBR600F po pięciu latach wraca na targach Eicma 2010.
Stara, znana i lubiana Honda CBR600F wraca w nowej wersji. Na tegorocznych targach Eicma mogliśmy obejrzeć współczesną odsłonę motocykla, który zniknął z rynku pięć lat temu.
W motocyklu zastosowano elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI, system ECU oraz opcjonalny ABS. Honda obiecuje niskie zużycie paliwa, a także płynne oddawanie mocy. Kompaktowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 599 ccm włożono w odlewaną ciśnieniowo, aluminiową ramę Mono-Backbone. Jednostka ma generować moc 102 KM przy 12 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 10 500 obr./min. Sportowe zawieszenie z odwróconym widelcem i aluminiowy wahacz mają wspomagać płynne i intuicyjne prowadzenie motocykla. Za hamowanie z przodu odpowiadają pływające tarcze z dwutłoczkowymi zaciskami.
Nowa CBR600F oprócz tego otrzymała wspomniany wyżej opcjonalny, zaawansowany system C-ABS, który pozwala hamować bezpiecznie w każdych warunkach pogodowych oraz regulowane przednie i tylne zawieszenie. Pełne, sportowe owiewki i przednia szyba chronią przed wiatrem nawet przy dużych prędkościach. W standardzie znalazł się także system HISS (Honda Ignition Security System), który zapobiega kradzieży, gdyż odpalić motocykl będzie można jedynie za pomocą jednego z dwóch oryginalnych kluczyków. Bez nich maszyna będzie całkowicie bezużyteczna.
Honda CBR600F będzie dostępna w trzech wersjach kolorystycznych: czarno-szarej (Pearl Nightstar Black/Matt Cynos Grey Metallic), biało-czerwonej (Pearl Cool White/Hyper Red) oraz biało-niebieskiej (Pearl Cool White/Moody Blue Metallic).
Niektórzy zarzucą producentowi odgrzewanie starego kotleta, inni stwierdzą, że skoro coś było dobre, to czemu nie wykorzystać pomysłu na nowo. A Wam która opcja jest bliższa?