W przypadku nowego Fireblade’a trudno mówić o drastycznych zmianach. Honda postawiła raczej na kosmetykę, znacząco unowocześniając jedynie zawieszenie.
Pierwsze informacje na temat nowej Hondy CBR1000RR Fireblade pojawiły się już niemalże miesiąc temu. Teraz Japończycy pokazali motocykl oficjalnie, udostępniając także jego specyfikację techniczną. Waga motocykla i jego moc pozostają takie same, jak w obecnym modelu. Najistotniejszą zmianą jest zastosowanie nowego rodzaju zawieszenia. Z przodu Honda otrzymała 43 mm widelec Big Piston Fork Showa, poprawiający prowadzenie motocykla szczególnie podczas ostrego hamowania. Z tyłu z kolei umieszczono opatentowany amortyzator dwururowy (Balance Free Rear Cushion), który oferować ma lepsze wytłumienie drgań i wyczucie motocykla. Oprócz tego Fireblade 2012 jeździ na nowych, 12-ramiennych kołach odlewanych z aluminium, zmodyfikowano również mapowanie systemu wtrysku paliwa, by reagował płynniej nawet przy niewielkim otwarciu przepustnicy. Zegary w całości wykonano w technologii cyfrowej, a opcjonalnie można wyposażyć Hondę w system C-ABS. Niestety, zapowiadany system ride-by-wire nie znajdzie zastosowania w seryjnym motocyklu.
Owiewki zmodyfikowano pod kątem aerodynamiki. Kolorystyka obejmuje perłowobiałe malowanie (Pearl White/Blue/Red), do którego dołączono wersję czerwoną oraz czarną. Fireblade z system C-ABS dostępny będzie wyłącznie w wersji czerwonej.
Koszt nowej Hondy CBR1000RR Fireblade wynieść ma 13 800 $ za wersję podstawową i 14 800 $ za wersję wyposażoną w ABS.
Specyfikacja techniczna Hondy CBR1000RR 2012:
Silnik: Chłodzony cieczą, czterosuw, 1szestastozaworowy, DOHC, cztery cyl. w rzędzie
Pojemność: 999,8 ccm
Średnica x skok: 76 x 55,1 mm
Kompresja: 12.3: 1
Max. moc: 178 KM/12 000 obr./min.-1 (F-type: 78 kW/11 000 min-1 (95/1/EC))
Max. moment obrotowy: 112 Nm/8,500 obr/min.-1 (F-type: 86Nm/7,000min-1 (95/1/EC))
Wtrysk: PGM-DSFI elektroniczny wtrysk paliwa
Średnica przepustnicy: 46 mm
Filtr powietrza: Suchy, panelowy filtr papierowy
Zbiornik paliwa: 17.7 l
Spalanie: 5.57 l / 100km – norma WMTC
Zapłon: Sygnał sterowany komputerowo z elektronicznym wyprzedzeniem
Rozrusznik: Elektryczny
Akumulator: 12V/8.4AH
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
Sterowanie sprzęgłem: Mechaniczne, sterowane linką
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Przełożenie wstępne: 1.717 (79/46)
1 bieg: 2.286 (32/14)
2 bieg: 1.778 (32/18)
3 bieg: 1.500 (33/22)
4 bieg: 1.333 (32/24)
5 bieg: 1.214 (34/28)
6 bieg: 1.138 (33/29)
Przełożenie końcowe: 2.625 (42/16)
Łańcuch: O-ring #530
Rama: Typ Diament, odlewana z aluminium, dwubelkowa
Wymiary podwozia: 2,077 x 826 x 1,135mm
Rozstaw kół: 1,407mm
Kąt główki ramy: 23° 18′
Wyprzedzenie: 96.3mm
Promień zawracania: 3.2m
Wysokość siedzenia: 820mm
Prześwit: 130mm
Waga na mokro: 200 kg (211 kg z C-ABS)
Zawieszenie przód: Teleskopowe odwrócone zawieszenie o średnicy goleni 43 mm. Typ Big Piston Fork z pełną regulacją. Skok 120 mm
Zawieszenie tył: Balance Free Rear Cushion z pełną regulacją. Skok 62 mm
Koła: 12-ramienna felga, odlewana z aluminium
Felga przód: 17M/C x MT3.5
Felga tył: 17M/C x MT6
Opona przód: 120/70 -ZR17M/C (58W)
Opona tył: 190/50 -ZR17M/C (73W)
Hamulce przód: 2 tarcze 320 x 4.5mm z 4-tłoczkowymi zaciskami
Hamulce tył: 1 tarcza 220 x 5mm z 1-tłoczkowym zaciskiem