Honda CBF 1000 to motocykl uniwersalny. Powstała jako konkurencja dla m.in. Kawasaki Z 1000 i Yamahy Fazer. CBF 1000 otrzymała mocny 98 KM (po liftingu z 2010 motocykl zyskal 107 KM) silnik, który stawia ją na równi z motocyklami sportowymi. Jako motocykl mający służyć do codziennej jazdy w każdych warunkach Honda jest lekka i poręczna. Kierowca siedzi w naturalnej pozycji i nie męczy się nawet na dłuższych dystansach. Wizualnie CBF 1000 jest podobna do mniejszej siostry – odróżnia je tylko podwójny wydech większego motocykla.
Silnik | rzędowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 998 ccm |
Prędkość max | 230 km/h |
Moc | 107 KM przy 9000 obr./min |
Maks. moment | 96 Nm przy 6500 obr./min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | pojedyncza, odlew aluminiowy (Mono-Backbone) |
Zbiornik paliwa | 20 l |
Przednie zawieszenie | widelec teleskopowy, golenie 41 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyn, skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | aluminiowy wahacz Pro-Link, gazowy amortyzator HMAS z regulacją napięcia wstępnego sprężyny oraz regulacją siły dobicia i odbicia, skok 130 mm |
Przednia opona | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Tylna opona | 160/60 ZR17M/C (69W) |
Przedni hamulec | podwójne pływające tarcze 296 x 4,5 mm, dwutłoczkowe, C-ABS |
Tylny hamulec | tarcza hamulcowa 240 x 5 mm zacisk jednotłoczkowy, C-ABS |
Zostaw odpowiedź