Spis treści
Technologie
Producent zastosował kilka ciekawych rozwiązań: membranę High-Tex, która zapewnia izolację od wilgoci (test wodoodporności dokonany przez producenta polegał na pokonaniu 100 kroków po platformie wypełnionej wodą o 5mm powyżej poziomu podeszwy – buty zdały go bez problemu). Warstwą D3O, która zapewnia dużą swobodę ruchu ale błyskawicznie twardnieje w momencie szybkiego uderzenia rozpraszając energię oraz podszewką Air-Tech, o bardzo dobrych parametrach oddychalności.
W praktyce, membrana wytrzymuje intensywny deszcz ponad pół godziny. Niestety, przy wysokiej temperaturze oraz wilgotności otoczenia pojawia się wilgoć z dwóch źródeł: pocącej się stopy, oraz kropel przenikających z dżinsów motocyklowych górą buta. Warstwa D3O faktycznie zapewnia sporą swobodę ruchów. Oddychalność butów jest w wysokich temperaturach zauważalna tylko w czasie jazdy. Na postoju lub po dłuższym zatrzymaniu nawet na światłach, w stopy jest wręcz gorąco.
Wygląd/ergonomia
But wygląda nowocześnie a wszelkie połączenia czy przeszycia potwierdzają wysoką jakość wykonania. Wiele elementów elastycznych ułatwia chodzenie poza motocyklem a dodatkowe elastyczne wstawki tapicerskie ułatwiają codzienną eksploatację i komfort. Aryol można uznać za but wyjątkowo wygodny. Jedynie włożenie stopy wymaga nieco siły jednak po wsadzeniu obuwie sprawia doskonałe wrażenie.
Antypoślizgowa podeszwa zwiększa pewność siebie podczas podparć na światłach w czasie intensywnych opadów. Sztywna podeszwa podnosi poczucie bezpieczeństwa użytkownikowi; but wymaga dużej siły do skręcenia w płaszczyźnie pionowej, co dobrze rokuje w przypadku motocyklowej gleby.
Buty są stosunkowo miękkie na pięcie oraz z przodu piszczela, co z jednej strony ułatwia założenie dżinsów na zewnątrz obuwia, z drugiej pozostaje nierozstrzygnięte, czy wspomniane części ciała pozostają chronione przy wypadku.
Zmiana biegów, wyczucie podnóżków oraz dźwigni hamulca nożnego są bardzo dobre. Niewielka wysokość buta powoduje, że zmieścimy go idealnie pomiędzy dźwignią biegów a podnóżkiem. Na zewnętrznych częściach współpracujących z wymienionym oprzyrządowaniem zastosowano dodatkowe gumowe nakładki poprawiające wyczucie, ale i zapobiegające przed zbyt szybkim zużyciem cholewki.
Szkoda, że producent nie przewidział sliderów – nieco sportowy design butów oraz doskonała ergonomia zachęcają do sportowej jazdy.
Naszym zdaniem
Wykonane z syntetycznej skóry Falco Aryol są butami bardzo chętnie wybieranymi przeze mnie do jazdy. Są też wyjątkowo wygodnymi. Testowaliśmy je głównie w wysokich temperaturach – podczas jazdy wentylacja pracuje sprawnie, po zatrzymaniu w bucie zaczyna robić się zbyt gorąco. Są skutecznie wodoodporne, lekkie, bardzo wygodne i sprawiają wrażenie solidnych. Ciekawie wyglądając zaskakują wysoką dbałością o wykonanie. Prezentowane obuwie kosztuje od 739 zł i dostępne jest w rozmiarach 41-45.
Biorąc pod uwagę zalety i wady oraz ponad dwudziestoletnie doświadczenie w budowie obuwia motocyklowego przez firmę Falco – wydają się bardzo ciekawą propozycją szczególnie z myślą o wakacjach i trasach w ciepłe dni. Polecamy…
Zostaw odpowiedź