Firma Dunlop zdobyła prestiżowy kontrakt, dzięki któremu stała się wyłącznym dostawcą opon dla motocykli startujących w klasie Moto2.
Na spotkaniu 26 czerwca br. członkowie Komisji Grand Prix (w skład której wchodzą przedstawiciele m.in.: Międzynarodowej Federacji Motocyklowej – FIM, firmy Dorna Sports, będącej organizatorem zawodów MotoGP oraz Stowarzyszenia Producentów Motocykli Sportowych – MSMA) jednomyślnie zdecydowali o wyborze Dunlopa. Kontrakt będzie obowiązywał od 2010 roku do końca sezonu 2012.
Nowa klasa ma być prestiżową kategorią, przeznaczoną dla sprzętu szybkiego, lecz ekonomicznego, na poziomie klasy MotoGP. Dostarczane przez firmę Dorna Sports, organizatora zawodów MotoGP, pojazdy klasy Moto2 będą wyposażone w czterosuwowe silniki firmy Honda z elektronicznym układem ograniczającym liczbę obrotów na minutę do 16 000.
O ile konstrukcja silnika i skrzyni biegów jest ustandaryzowana, reszta pozostaje do decyzji projektantów, których zachęca się do korzystania z prototypowych ram i tylnych wahaczy w ramach ogólnych zasad. Maksymalny rozmiar przedniego koła motocykli klasy Moto2 będzie wynosił 3,75” x 17”, a tylnego 6” x 17”, natomiast liczba i dane techniczne opon gładkich oraz do jazdy na mokrej nawierzchni będą ograniczone w celu zapewnienia zaciętych i ekscytujących wyścigów oraz promowania równego traktowania wszystkich startujących.
Jest nam niezmiernie miło, że dostawę opon dla motocykli startujących w klasie Moto2 powierzono właśnie firmie Dunlop – powiedział Sharon Antonaros, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Dunlop Motorcycle, Region Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA). – Cieszy nas myśl o możliwości wykorzystania ponad pięćdziesięcioletnich doświadczeń, zdobytych dzięki stałemu udziałowi w zawodach klasy Grand Prix, w opracowywaniu opon wyścigowych, a następnie opon drogowych.
Chęć udziału w pierwszych mistrzostwach klasy Moto2 zgłosiło 91 kandydatów, a 41 z nich zostało zakwalifikowanych do udziału w zawodach Grand Prix 2010. Wśród startujących znalazły się niemal wszystkie obecne zespoły 250GP, a także kilka niezależnych zespołów klasy MotoGP.
Prototypowe motocykle klasy Moto2 testowały, w ramach hiszpańskich mistrzostw CEV, współpracujące z Dunlopem zespoły BQR i Laglisse. Testowane maszyny wraz z motocyklami 1000cc Formula Extreme 7 czerwca br. wzięły udział w odbywających się w ramach CEV zawodach w Jerez. Daniel Rivas z zespołu BQR wyrównał zdobyty miesiąc wcześniej przez Alvaro Bautista na hiszpańskich zawodach 250GP rekord szybkości okrążenia, wynoszący 1:43,3.
W najbliższych miesiącach Dunlop zamierza kontynuować rozwój opon przeznaczonych dla pojazdów klasy Moto2. Następny etap hiszpańskich zawodów CEV odbędzie się 12 lipca. W dniach 30–31 lipca br. zespół Laglisse będzie testował nowe opony w ośrodku Goodyear Dunlop we Francji, natomiast zespół BQR 17 sierpnia w Brnie.