Na rok 2015 Ducati zaprezentowało kolejną ewolucję swojego Superbika. 1299 Panigale S ma większą pojemność niż dotychczasowe 1199. Oczywiście maszyna, o takich parametrach, nie może startować w WSBK, zatem w ofercie dostępny jest też Panigale 1199 R, który spełnia warunki homologacyjne do serii SBK.
Jeżeli chodzi o samo 1299 to motocykl wizualnie nie różni się tak bardzo od 1199. Uważni jednak dopatrzą się kilku kosmetycznych ewolucji. Jak twierdzi Ducati motocykl zadowoli zarówno fanów wyjazdów na tor jak i osoby, które kupują sportową maszynę by jeździć nią na co dzień.
W wersji S znajdziemy lepsze zawieszenie - Ohlins Smart EC.
Oczywiście na pokładzie Panigale 1299 znajdziecie cały pakiet najnowszej elektroniki, w tym system DQS pozwalający na zmianę biegów w dół i w górę bez konieczności użycia sprzęgła. Jakby tego było mało nowe Panigale otrzyma także: zmienne mapy, Cornering ABS, Ducati Wheelie Control, kontrolę trakcji (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), czy Engine Brake Control (EBC).
Silnik | Superquadro L-Twin, desmodromiczny |
Pojemność | 1285ccm |
Prędkość max | |
Moc | 205 KM przy 10 500 obr/min |
Maks. moment | 144,6 Nm przy 8 750 obr/min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | aluminiowa monocoque |
Zbiornik paliwa | 17 l |
Przednie zawieszenie | semiaktywne Öhlins NIX30 43mm |
Tylne zawieszenie | Ohlins TTX36 w pełni regulowane |
Przednia opona | 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP |
Tylna opona | 200/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP |
Przedni hamulec | 2 x 330mm tarcze; radialnie montowane Brembo Monoblock M50, 4-tłoczkowe zaciski, cornering ABS w standardzie |
Tylny hamulec | 245mm tarcza, dwutłoczkowe zaciski, cornering ABS w standardzie |
Zostaw odpowiedź