Motocykl o zwiększonej pojemności silnika, o którym mówiło się przede wszystkim w kontekście przepisów WSBK. W końcu jednak Ducati odkryło zasłonę i oprócz wersji 1299 Panigale i 1299 Panigale S otrzymaliśmy również nowe Panigale R.
1299 Panigale napędza silnik 1285 ccm Superquadro. Serce generuje 205 KM przy 10 550 obr/min. i 144,6 Nm przy 8 750 obr/min. Sam motocykl na sucho będzie ważył 166,5 kg na sucho. Tu widać, ze Ducati dokładnie wie w jaką stronę ma iść by dotrzymać kroku konkurencji.
Co bardzo ciekawe projektanci pomyśleli, że w końcu 90% czasu większość sportowych motocykli spędza na normlanych ulicach. Stąd ukłon w stronę tych właśnie kierowców. Zawieszenie maszyny ma zapewniać zarówno doskonałe czucie pojazdu na torze, jak i komfort podczas codziennej jazdy po bułki. W wersji S dostaniemy też semi-aktywny amortyzator skrętu oraz zawieszeni Öhlins Smart EC.
Kolejną nowością na pokładzie 1299 Panigale jest najnowsza wersja systemu DQS pozwalająca na zmiane biegów w dół i w górę bez konieczności użycia sprzęgła. Jakby tego było mało nowe Panigale otrzyma także: zmienne mapy, Cornering ABS, Ducati Wheelie Control, kontrolę trakcji (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), czy Engine Brake Control (EBC).
Nie zabrakło także wydechu Akrapovica, który ma podnosić moc maszyny przy jednoczesnej redukcji wagi.
Jeżeli chodzi o wersję R to motocykl będzie miał oczywiście homologacje do startów w WSBK. Serce nowej R-ki będzie generować 205 KM prz 11,500 obr/min i 136.2 Nm przy 10,250 obr/min. Co ważne inżynierowie zafundowali motocyklowi kuracje odchudzającą. Panigale schudło na niej aż 6 kg. Patrząc na same, suche dane już nie możemy się doczekać pierwszych testów tego motocykla i jego startów w SBK w przyszłym roku.