Po 12 latach prac projektowych Crighton CR700W trafił wreszcie do sprzedaży. Maszyna jest wyjątkowa, wykorzystuje bowiem silnik Wankla o pojemności 690 ccm generujący aż 220 KM…
Brian Crighton, trzykrotny mistrz Wielkiej Brytanii w wyścigach motocyklowych wraz z firmą Norton pracował nad silnikami rotacyjnymi jeszcze w latach 80. Modelem RCW588 wygrał brytyjską serię superbike w 1994 roku. Niestety zmiana przepisów wykluczyła pojazd z dalszych rozgrywek.
15 lat później Crighton nawiązał współpracę z Rotron Power tworząc Crighton Motorcycles. Prace projektowe nad pierwszym modelem, Crightonem CR700W trwały aż 12 lat.
Pojazd dysponuje silnikiem Wankla o pojemności 690 ccm generującym 220 KM, osiąganych przy 10500 obr./min. Tysiąc obrotów niżej osiągany jest maksymalny moment obrotowy sięgający 142 Nm. Jednak prawdziwym hitem jest masa pojazdu.
To tylko 129,5 kg, co oznacza, że na każdy kilogram masy przypada 1,68 KM. Zawieszenie powierzono Ohlinsowi i Bitubo, hamulce Brembo a koła dostarczył Dymag. Zdaniem producenta silnik uzyskał dużą trwałość komponentów, a to za sprawą stosunkowo niskich, jak na silniki rotacyjne obrotom mocy maksymalnej.
Motocykl trafił właśnie do sprzedaży. Jednak przypuszczamy, że częściej niż na track-dayach (pojazd nie jest na razie dostępny z homologacją drogową) zobaczymy go w prywatnych kolekcjach. Ma być bowiem wyprodukowany w zaledwie 25 sztukach, z których każda zuboży portfel kupującego o 85 000 funtów…
Jak brzmi Crighton CR700W
Motocykl został odpalony (od 1:35) podczas oficjalnej prezentacji, posłuchajcie:
Zostaw odpowiedź