Spis treści
Motocykl crossowy dla początkującego lub średniozaawansowanego, w zaskakująco niskiej cenie? To mogą być tylko Barton NXT 250 albo jego bliźniak na dłuższej ramie, NXT 250L!
Barton NXT 250 to motocykl crossowy z prawdziwego zdarzenia. Niezłe osiągi, świetne prowadzenie, a także duża trwałość połączona została z niskim kosztem zakupu nowego egzemplarza – a to oznacza szokująco dobry stosunek ceny do jakości. Nowsza wersja tego motocykla, z dopiskiem „L”, czyli NXT250L jest niemal identyczna, ale posiada nieco większą ramę… O tym za chwilę.
Barton NXT 250 i NXT 250 L – technika
Motocykl w obu odmianach jest napędzany czterosuwowym singlem Zongshen (producent jednostek napędowych dla niektórych marek z Europy). Zasilany gaźnikiem generuje moc 16 KM, co przy niewielkiej masie (118 kg) pozwala na intensywne treningi off-roadowe. Koła o średnicy 21 i 18 cali to typowe wartości w przypadku sportów offroadowych – a to pozwoli nie tylko zapewni odpowiednią trakcję w terenie i na przeszkodach, ale także zagwarantuje szeroki wybór opon. Prześwit 33 cm (dla NXT250) umożliwia wykorzystanie pojazdu w najtrudniejszych warunkach terenowych, nawet na przeszkodach w stylu superenduro.
Zawieszenia o dużym skoku i z odpowiednio zestrojoną twardością oznaczają, że NXT będzie prowadził się pewnie zarówno w lesie, jak i na torze motocrossowym – zawsze generując wysokie wyczucie motocykla, co przekłada się na wysoką pewność siebie motocyklisty! NXT 250 (także L) zbudowany został zgodnie ze sztuką offroadową, a to oznacza, że jest odporny na wszelkie upadki: nie trzeba obawiać się ani o pękanie plastików, ani o awarie żadnych innych podzespołów.
Barton NXT 250 L – zdjęcia:
Barton NTX250L i NXT250: świetne w off-road
Jazda Bartonami NTX 250 i NXT 250 L to olbrzymia przyjemność. Dzięki nim poznamy nie tylko podstawy efektywnej jazdy off-roadowej, ale także szybko zwiększymy własne umiejętności, podnosząc swój skill w sposób możliwie tani. Motocykl offroadowy to przy okazji świetny sposób na eksplorowanie bliższych i dalszych terenów.
Niewielka masa, kompaktowe wymiary, świetne wyważenie oraz jakość, zdecydowanie lepsza niż mogłoby to wynikać z ceny pojazdu – to atuty dla każdego fana jazdy terenowej. Dokładnie tymi samymi cechami można opisać modele NTX 250 i NXT 250 L. Wysoka trwałość jednostki napędowej i świetnie dobrane przełożenia pięciobiegowej skrzyni to ukłon w stronę wszystkich, którzy chcą wykorzystać pełen potencjał maszyny.
Skuteczny reflektor umożliwi jazdę po zmroku, a bagażnik pozwoli na zabranie dodatkowej ilości ekwipunku – zdecyduj sam czy zabierzesz ze sobą wyposażenie przeprawowe, czy sprzęt biwakowy. Chwytaki opon także są wyposażeniem seryjnym – w ten sposób opona nie przesuwa się na feldze przy niskim ciśnieniu, które z kolei jest pożądane przy wielu wyzwaniach terenowych.
Silnik uruchamiać można zwyczajnym rozrusznikiem elektrycznym, ale producent nie porzucił klasycznego „kopniaka” – ten może się przydać w awaryjnych sytuacjach terenowych. Co ważne dźwignia rozrusznika nożnego została umieszczona w taki sposób, że nie koliduje z nogą. To czyni jazdę wygodniejszą.
NXT250 vs NXT250L: różnice pomiędzy modelami Barton
NXT 250 w wersji L to wciąż niewielki motocykl, wciąż przeznaczony dla osób początkujących w offroadzie. Jest jednak trochę większy od swojej pierwotnej odmiany. Całkowita długość to +19 cm, szerokość +3 cm. Najważniejsze jest jednak zwiększenie rozstawu osi o 10 cm do poziomu 1440 mm.
W ten sposób NXT 250 w wersji L charakteryzuje się nie tylko większym rozmiarem, ale też większą stabilnością – te cechy mogą być pożądane przez motocyklistów o większym wzroście i wadze. Różnice w rozmiarach bliźniaczych modeli wynikają z zastosowania innej, dłuższej o 190 mm ramy. Bogate wyposażenie seryjne pozostaje bez zmian.
Śledź Barton Motors na Instagramie:
Barton NTX 250: dla kogo?
Barton NTX 250 wydaje się genialnym pomysłem dla początkujących oraz średnio zaawansowanych, którzy potrzebują pojazdu taniego, trwałego i z wysokim potencjałem offroadowym.
Z kolej wersja NXT 250 L będzie lepsza dla osób podobnie początkujących, ale o wysokim wzroście. Jednym z najważniejszych aspektów jest zwiększenie rozstawu osi – dzięki temu NXT250L zapewnia zwiększoną stabilność i poprawiony komfort prowadzenia.
Nowy NXT 250 L plasuje się w ofercie pomiędzy podstawowym, niewielkim modelem NXT250 – a prawdziwie offroadowym NXT300 przeznaczonym dla zaawansowanych motocyklistów.
Zakup fabrycznie nowego Bartona NXT 250 lub NXT 250 L to doskonała alternatywa dla używanych (często wysłużonych) japońskich konstrukcji, które na starcie wymagać mogą remontu i inwestycji. Zamiast tego, wraz z modelem Barton otrzymujesz nawet 2-letnią gwarancję.
Barton posiada wysokie wyposażenie seryjne, osiągi spełniające wysokie wymagania oraz wytrzymałe podzespoły. Uszczęśliwi motocyklistów pasjonujących się jazdą w terenie. Czy to tylko spokojna przejażdżka czy trening na torze, z serią NXT mamy pewność, że pojazd nas nie będzie ograniczać.
Łatwy w obsłudze, solidny, trwały, a przede wszystkim kosztujący niecałe 8400 zł – offroadowy NXT250 wydaje się poza zasięgiem konkurencji. Z kolei nowszy i nieznacznie większy model NXT250L to wydatek nieznacznie większy – niespełna 8700 zł. Z takimi cenami nie da się dyskutować, czas polubić jazdę terenową…
Więcej modeli Barton Motors (także offroadowych!) znajdziecie na barton-motors.pl.
Zostaw odpowiedź