TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Aprilia Dorsoduro 750 to motocykl typu supermoto, który sprawi, że jego właściciel podczas jazdy nie będzie mógł narzekać na brak emocji. Aprilia Dorsoduro 750 to motocykl tylko w stylu supermoto. Maszyna jest jednak nieco zbyt ciężka (186 kg na sucho) by zaliczyć ją stricte do tej grupy. Mimo tego jest to jednoślad, w którym można się zakochać od pierwszego odpalenia. Motocykl doskonale się prowadzi, ma fenomenalne hamulce, dostarcza wielu emocji i powoduje, że każdą wolną chwilę chce się spędzać w jego siodle. Jednoślad napędza silnik w układzie V, chłodzony cieczą o pojemności 749,9 ccm. Jednostka zasilana jest oczywiście wtryskiem paliwa. Kierowca Dorsoduro 750 otrzyma do dyspozycji 92 KM przy 8 750 obr/min oraz 82 Nm już przy 4 500 obr/min. Motocykl wykorzystuje technologię ride-by-wire. Zawieszenie, dzięki któremu maszyna tak dobrze sprawdza się podczas jazdy to z przodu widelec upside down o średnicy goleni 43 mm. Z tyłu znajduje się aluminiowy wahacz oraz amortyzator z pełną regulacją. Zatrzymanie maszyny, właściwie w miejscu, zapewniają z przodu podwójne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi, radialnymi zaciskami. Z tyłu wspomaga je pojedyncza 240 mm tarcza. Jak zwykle u Aprili wszystkie przewody hamulcowe są w stalowym oplocie. Motocykl oprócz podstawowego modelu 750 można kupić także w wersjach: Dorsoduro 750 Factory, Dorsoduro 750 Factory ABS, Dorsoduro 750 ABS. Silnik | dwucylindrowy, w układzie V, kącie rozchylenia cylindrów 90°, czterosuwowy, dwa wałki rozrządu w głowicy sterowane łańcuszkiem i kołem zębatym, cztery zawory na cylinder |
Pojemność | 749,9 ccm |
Prędkość max | 210 km/h |
Moc | 92 KM (68,6kW) przy 8.750 obr/min |
Maks. moment | 82 Nm przy 4.500 obr/min |
Chłodzenie | chłodzony cieczą |
Rama | kratownica ze stalowych rur, połączona śrubami z bocznymi, aluminiowymi wspornikami, tylna część ramy demontowana |
Zbiornik paliwa | 12 L |
Przednie zawieszenie | widelec teleskopowy up side down 43 mm, skok 160 mm |
Tylne zawieszenie | wahacz tylnego koła z aluminium, pojedynczy amortyzator hydrauliczny z możliwością ustawienia napięcia sprężyny i regulacji tłumienia, skok 160 mm |
Przednia opona | 120/70 - 17” |
Tylna opona | 180/55 - 17” |
Przedni hamulec | dwie pływające tarcze o średnicy 320 mm ze stali inox , radialne zaciski hamulcowy z czterema tłoczkami, przewody hamulcowe w metalowym oplocie |
Tylny hamulec | 240 mm mm ze stali inox, zacisk z jednym tłoczkiem, przewody hamulcowe w metalowym oplocie |
Zostaw odpowiedź