Flagowy model bolońskich maszyn sportowych, to kamień milowy w dziedzinie projektowania motocykli i wydajności. To maszyna która nadaje nowe standardy w swojej klasie – nie osiągalne dla innych producentów. Ideą – pozornie niemożliwą do zrealizowania, było obniżenie masy superbike’a o 10kg i podniesienie jego mocy o 25KM. Efekt jaki osiągnęło Ducati już w momencie swoich narodzin stał się pomnikiem i motocyklem który zapisze się złotymi zgłoskami w historii Ducati.
Całkowicie nowy silnik Superquadro, L-twin o pojemności 1200ccm generuje niesamowite 195KM i 132Nm. Te wartości, w połączeniu z rekordowo niską masą motocykla, wynoszącą „na mokro” 188kg idealnie opisują charakter Paniale. Dodając do tego idealnie dopracowaną kontrolę trakcji, świetne hamulce i doskonałe zawieszenie zaprojektowane w obu wersjach specjalnie dla tego motocykla, otrzymujemy motocykl idealny. Dzieło sztuki którego żywiołem jest tor wyścigowy i rywalizacja. Doskonałe narzędzie do wygrywania, polepszania swoich rezultatów i podnoszenia poprzeczki. Dzięki 1199 Panigale maszyna długo nie będzie ograniczeniem
Silnik | Superquadro, 2-cylindrowy w ukł. L, 4 zawory na cylinder, rozrząd Desmodromiczny, |
Pojemność | 1198ccm |
Prędkość max | |
Moc | 195KM (143kW) przy 10750 obr./min |
Maks. moment | 132Nm przy 9000 obr./min |
Chłodzenie | Ciecz |
Rama | Aluminiowa typu Monocoque |
Zbiornik paliwa | 17 l |
Przednie zawieszenie | Marzocchi 50mm, w pełni regulowane, anodyzowane lagi, upside-down, skok 120mm |
Tylne zawieszenie | Sachs z pełną regulacją, aluminiowy jednoramienny wahacz, skok130mm |
Przednia opona | 120/70zr17 |
Tylna opona | 200/55zr17 |
Przedni hamulec | Dwie tarcze 330mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo M50 Monobloc montowane radialnie |
Tylny hamulec | Tarcza 245mm, 2-tłoczkowy zacisk |
Zostaw odpowiedź