Silnik to chłodzona cieczą, dwucylindrowa jednostka o pojemności 798 ccm. Posiada elektroniczny wtrysk paliwa, a moc i moment obrotowy są przenoszone przy pomocy sześciobiegowej skrzyni. Skoro już jesteśmy przy osiągach, to motocykl legitymuje się mocą 85 koni mechanicznych przy 7,500 obr/min oraz momentem obrotowym w wysokości 83 Nm przy 5,750 obr/min.
Co nowego otrzymamy w F 800 GS Adventure? Nowe owiewki, zbiornik paliwa z pojemnością większą o 8 litrów w stosunku do zwykłego BMW F 800 GS, co daje około 120 kilometrów zasięgu więcej. Oprócz tego wzmocniona tylna część ramy, wygodniejsze siedzenie, szerokie podnóżki, większą szybę, dźwignię hamulca tylnego z możliwością regulacji oraz sporo akcesoriów. Nieznacznej zmianie uległy również wymiary motocykla. Kanapa jest o 10mm wyższa, a waga o 15kg większa. Motocykl jest o 5mm dłuższy, 5mm szerszy i 105mm wyższy.
W standardzie otrzymamy ABS, a opcjonalnie można dokupić system kontroli stabilizacji (ASC) oraz jednostkę sterującą zawieszeniem (ESA). Oprócz tego na początku BMW wypuści tysiąc sztuk w ramach Launch Edition, która będzie dostępna z trzema wariantami wyposażenia. W wariancie „Comfort” producent oferuje komputer pokładowy, podgrzewane manetki i centralny podnóżek, a w pakiecie „Enduro” mamy system kontroli stabilizacji (ASC) ze specjalnym trybem Enduro. Oprócz tego dostępny będzie pakiet akcesoryjny obejmujący urządzenie nawigacyjne i komplet kufrów.