Spis treści
ZX9R Kawasaki dla fanatyków sportu. Ale nie tylko. Zobacz dane techniczne i opis tego nieco zapomnianego sportowo-turystycznego klasyka…
Historia
Prezentowany model, Kawasaki ZX9R zadebiutował w 1994 r. jako pojazd sportowo-turystyczny. Pierwsze zmiany nastąpiły w 1995. Dotyczyły dysz i przepustnic gaźnika, korekty przełożeń, oraz charakterystyk zapłonu. Zyskała na tym reakcja na gaz oraz elastyczność pojazdu. Nowy tłumik zmniejszył emisję hałasu. W 1996 roku pojawiły się uchwyty dla pasażera oraz nowe, sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe.
Dwa lata później pojawiła się druga generacja modelu, oznaczona ZX900C. Model wyraźnie kierował się w stronę sportu. Nowe owiewki, rama, konwencjonalny widelec KYB oraz jednokolorowe malowanie były wyraźnie zauważalną zmianą. Na samym widelcu Kawasaki zaoszczędziło 10 kg, a cały pojazd stracił 38 kg. Silnik otrzymał nowy układ rozrządu, powiększenie średnicy cylindra i skrócenie skoku spowodowało wzrost mocy o 4 KM, przy dużo żwawszym wkręcaniu się na obroty. Rok później zmniejszono grubość tarcz hamulcowych oraz zastosowano mniejszy tylny błotnik.
Zwalono to na klocki hamulcowe, ale akcja serwisowa polegająca na ich wymianie niewiele dała. W 2002 przekonstruowano podwozie, zmieniono charakterystykę amortyzatorów, a także wzmocniono wahacz. Cięższy wał korbowy poprawił środkowy zakres obrotów silnika, wrócono także do czterotłoczkowych zacisków z przodu. W 2004 roku wprowadzono ekstremalnie sportowe ZX10R, wycofując Kawasaki ZX9R z rynku…
Kawasaki ZX9R dane techniczne
Kawasaki ZX9R dane techniczne – znajdziecie je w poniższej tabeli, a dotyczą rocznika 1999…
Pojemność skokowa | 899 ccm |
Typ silnika | Rzędowy czterocylindrowy |
Ilość suwów | 4 |
Moc maksymalna | 143.00 KM (104.4 kW)) przy 11000 RPM |
Maksymalny moment obrotowy | 101.00 Nm (10.3 kgf-m or 74.5 ft.lbs) przy 9000 RPM |
Stopień sprężania | 11.5:1 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 75.0 x 50.9 mm |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Rozruch | Elektryczny |
System chłodzenia | Ciecz. |
Skrzynia biegów | 6 biegowa |
Wtórne przeniesienie napędu | Łańcuch |
Waga motocykla gotowego do jazdy | 213.0 kg |
Obciążenie osi przedniej | 50.5 |
Wysokość siodła | 815 mm |
Rozstaw osi | 1,415 mm |
Skok zawieszenia przedniego | 120 mm |
120 mm | Skok zawieszenia tylnego |
Skok zawieszenia tylnego | 130 mm |
130 mm | Opona przednia |
Opona przednia | 120/70-ZR17 |
120/70-ZR17 | Opona tylna |
Opona tylna | 180/55-ZR17 |
180/55-ZR17 | Hamulec przedni |
Hamulec przedni | Dwutarczowy |
Dwutarczowy | Średnica przedniej tarczy (lub bębna) |
Średnica przedniej tarczy (lub bębna) | 296 mm |
Średnica tylnej tarczy (lub bębna) | 220 mm |
Prędkość maksymalna | 272.0 km/h (169.0 mph) |
0-100 km/h | 2.9 sek. |
60-140 km/h | 7.2 sek. |
Pojemność zbiornika paliwa | 19.0 l |
Kawasaki Ninja ZX9R waga
Pierwsza generacja Kawasaki ZX9R ważyła 216 kg na sucho. W kolejnej masa spadła do ok. 188 kg. W ostatniej generacji Kawasaki Ninja ZX9R waga zatrzymywała się na wskazaniu 186 kg. Oczywiście „na sucho”. Za sprawą świetnego rozkładu mas oraz środka ciężkości umieszczonego w sposób niezakłócający manewrów parkingowych masa pojazdu zupełnie nie jest odczuwalna.
Użytkownicy uwielbiali ten motocykl za świetne wyważenie pomiędzy komfortem a osiągami. Wyższym użytkownikom przeszkadzały lusterka w Kawasaki ZX9R (widzieliśmy w nich ramiona). W Kawasaki ZX9R akumulator warto odłączyć na dłuższy postój, często dodatkowe akcesoria (ledy, dodatkowe ładowarki) są zamontowane w sposób niewłaściwy i potrafią go szybko rozładować. Amatorzy jazdy na gumie mogą łatwo uszkodzić ramę oraz spowodować zatarcie silnika (głównie pierwsza generacja). W Kawasaki ZX9R sprzęgło z racji dużej mocy nie zawsze wytrzymuje strzały mające unieść przód.
Poza tym to wygodny, dynamiczny motocykl o dużym potencjale do szybkiej turystyki. A co ważniejsze, nieodkryty jeszcze przez kolekcjonerów, a górujący osiągami nad Hondą Fireblade. Przez wielu uważany za najlepszy motocykl sportowo-turystyczny lat 90.
Przeczytaj także: Kawasaki Vulcan S , Kawasaki Z750 , Kawasaki Ninja 1000 oraz Kawasaki W650!
Zostaw odpowiedź