Continental jest jednym ze światowych liderów produkcji opon – także dla motocykli. Poznaj więc kilka najciekawszych modeli: drogowo-sportowe ContiSportAttack 4, terenowe TKC 70 Rocks, czy torowo-drogowe ContiRaceAttack 2 Street. Poznaj też technologie opon Continental!

Marka Continental jest dziś wyjątkowo szeroko znana, a powstała w 1871 roku w Hanowerze, gdzie stacjonuje do dziś. Niemiecki gigant operuje w wielu gałęziach przemysłu, ale dla nas motocyklistów jedną z ważniejszych branż jest ogumienie. Continental ma na swoim koncie sporo kamieni milowych, jak chociażby pierwsza opona z bieżnikiem, co w 1904 roku było sensacją. Bariera 300 km/h na motocyklu także złamana została na oponach Continental, w roku 1951.

Ogromne doświadczenie marki Continental procentuje. Dziś jest to jeden z niekwestionowanych liderów przemysłu oponiarskiego. Wśród motocyklistów Continental rozpoznawalny jest jako dostawca opon kategorii premium do jednośladów nowych lub używanych. Continental współpracuje także z producentami motocykli, zapewniając wysokiej jakości opony na montaż fabryczny.

Jakie najciekawsze i najnowsze opony motocyklowe znajdziemy w ofercie Continental na sezon 2021?

Conti Sport Attack 4 w KTMie.
Conti Sport Attack 4 w KTMie.

ContiSportAttack 4 – najbardziej drogowa spośród opon sportowych

Jest to jedna z najnowszych i najbardziej zaawansowanych opon dostępnych w ofercie Continental. W ofercie plasuje się jako najbardziej drogowa spośród opon sportowych… Albo w zależności od punktu widzenia: najbardziej sportowa wśród opon drogowych.

Łączy świat dynamicznej jazdy drogowej wraz z treningami torowymi. Jej przeznaczenie to w 90% użytek szosowy oraz 10% okazjonalnych wizyt na torach wyścigowych. W trakcie takiego track-daya na oponie ContiSportAttack 4 nie trzeba posiadać koców grzewczych, czy nie trzeba obniżać ciśnienia do wartości wyczynowych.

ContiSportAttack 4 to opona dla posiadaczy dynamicznych motocykli, którzy chcą najlepszych osiągów na drogach, w połączeniu z wytrzymałym bieżnikiem, przyczepnością w czasie deszczu oraz z możliwością okazjonalnych treningów na torze.

ContiSportAttack 4
ContiSportAttack 4

Swoje zaawansowanie opona zawdzięcza kilku unikalnym technologiom Continental.

BlackChilli Sport: tak nazywa się dopracowana mieszanka gumy Continental. W przypadku ContiSportAttack 4 jej skład dopasowano tak, aby zapewniała wysoką i optymalną przyczepność.

Nowy kształt profilu opony: Continental tak dopasował kształt profilu bieżnika, aby przy głębokich złożeniach jeszcze większa powierzchnia opony stykała się podłożem.

RainGrip: unikalna technologia Continental, która umożliwia odprowadzanie wody w czasie deszczowej jazdy. Zastosowanie odpowiedniej domieszki krzemionki powoduje, że trakcja i przyczepność na mokrej nawierzchni pozostaje wysoka, gwarantując bezpieczeństwo.

MultiGrip: motocyklistom często zależy na oponie z kilkoma składami mieszanek. W przypadku marki Continental pojawia się nowa technologia – jest tu jedna mieszanka gumy, ale wulkanizowana w różny sposób. Dzięki temu uzyskuje się różne charakterystyki przyczepności i odporności na ścieranie między bokami, a paskiem centralnym opony. To zapewnia jednocześnie przyczepność w zakrętach oraz dłuższy przebieg jazdy na wprost. Technologia ta pozwala także uniknąć wyraźnych łączeń mieszanek, co poprawia wygląd oraz wyczucie opony.

TractionSkin: opony Continental produkowane w tej technologii nie wymagają “docierania” przez pierwsze kilometry. Nie stosuje się ani wosku, ani środków adhezyjnych w trakcie produkcji, a więc ContiSportAttack 4 zapewnia swoje pełne osiągi już od momentu pierwszego założenia na felgę.

GripLimitFeedback: technologia ta podnosi zaufanie do opony i przyczepności. Specjalnie zaprojektowana budowa karkasu i dopasowana mieszanka powodują, że w razie utraty trakcji jadąc w głębokim zakręcie, motocyklista otrzymuje o tym jasny w interpretacji sygnał.

Opony ContiSportAttack 4 rozpoznać można po nowym, agresywnie wyglądającym bieżniku. Łączy szerokie rowki dla odprowadzania wody wraz z dużymi obszarami gładkiej gumy dla optymalnej przyczepności na suchej nawierzchni.

Dzięki wielu rozmiarom, oponę Continental ContiSportAttack 4 zastosujesz do wielu różnych motocykli, od nakedów do superbików.

ContiRaceAttack 2 Street – raz tor, raz kręta droga

Continental stworzył nową oponę dla motocyklistów, którzy równie często jeżdżą po torze, co po bardzo szybkich i krętych drogach publicznych. Przeznaczenie modelu ContiRaceAttack 2 Street to równy podział 50/50 na tor oraz na drogi.

ContiRaceAttack 2 Street w BMW.
ContiRaceAttack 2 Street w BMW.

Dzięki mieszance BlackChili Hypersport, opona ta oferuje oszałamiającą przyczepność na krętych trasach, jednocześnie zapewniając dostatecznie zadowalające przebiegi pomiędzy wymianami. Nie ma jednak co się oszukiwać – tutaj bardziej liczy się prędkość i złożenie zakręcie, niż liczba przejechanych kilometrów. Opony te można także z powodzeniem używać na torach do intensywnych treningów. Użycie koców grzewczych jest opcjonalne, ale mieszanka ta nie potrzebuje aż tak wysokiego rozgrzania wstępnego.

Dla poprawienia wrażeń jazdy torowej i dla urywania kolejnych sekund, opona ContiRaceAttack 2 Street może być łączona z jeszcze bardziej sportowymi odmianami ContiRaceAttack 2 soft / medium.

ContiRaceAttack 2 Street
ContiRaceAttack 2 Street

Rowki bieżnika opony zostały zminimalizowane, aby zapewnić największą możliwą przyczepność – na bokach, jeżdżąc w głębokich pochyleniach, rowków bieżnika nie ma w ogóle. Przy użyciu na torze wyścigowym można obniżyć ciśnienie, co jeszcze zmaksymalizuje dostępną trakcję. Dzięki GripLimitFeedback motocyklista dobrze wie, kiedy opona traci przyczepność w głębokim złożeniu.

MultiGrip: opona ContiRaceAttack 2 Street wykonana jest z pojedynczej mieszanki, ale sposób wulkanizacji zapewnia przedłużoną żywotność środkowej części bieżnika.

ContiRaceAttack 2 soft / medium – na tor, dla zawodnika amatora

Kolejną nowością od Continental jest model ContiRaceAttack 2 soft / medium. Jest to najbardziej sportowa opona wciąż posiadająca homologację do użytku drogowego; zdecydowanie bardziej sportowa, niż wspomniany powyżej ContiRaceAttack 2 Street. Obecność homologacji to raczej formalność, bo model ContiRaceAttack 2 soft / medium dopasowany został, aby oferować wyjątkowe osiągi i ucinanie kolejnych setnych sekund okrążenie po okrążeniu na torze.

ContiRaceAttack 2 soft/medium na torze.
ContiRaceAttack 2 soft/medium na torze.

Cała konstrukcja opony dopasowana została tak, aby zawodnik-amator czuł się na niej pewnie. Oferuje stabilność oraz technologię GripLimitFeedback, a nawet w stosunkowo zmiennych warunkach utrzymuje stabilną temperaturę, aby zapewniać równomierną przyczepność.

Użytkując ją na torze warto korzystać z obniżonego ciśnienia, a Continental rekomenduje także koce grzewcze, aby przed wyjazdem z boksów bieżnik osiągnął optymalną temperaturę pracy 60-95 st. C.

BlackChili Race: mieszanka dostępna jest w dwóch wersjach – miękkiej oraz średniej. Dla podwyższenia wytrzymałości (np. wyścigi endurance) na tylne koło założyć można wspomnianą wyżej odmianę ContiRaceAttack 2 Street. Nie zabrakło technologii MultiGrip.

ContiRaceAttack 2 soft / medium
ContiRaceAttack 2 soft / medium

ContiTrack – wyścigowa opona slick bez kompromisów

Znanym i lubianym wśród zawodników modelem opony jest najbardziej sportowy z oferty, zupełnie wyścigowy: ContiTrack. Jako opona typu slick zupełnie nie posiada nacięć i rowków bieżnika, tak jak nie posiada homologacji do użytku drogowego, ale idealnie nadaje się do wyścigów i najbardziej profesjonalnych treningów na torach wyścigowych.

ContiTrack
ContiTrack

Dzięki swojej technologii zapewnia maksimum przyczepności oraz stabilności, nawet przy hamowaniach lub przyspieszeniach o największych przeciążeniach. ContiTrack dostępna jest w dwóch mieszankach (soft i medium). Tylna opona dostępna jest także w dwóch rozmiarach 180/60 i 200/55.

TKC 70 Rocks – idealne połączenie dalekich podróży asfaltem z przygodami w błocie

Continental TKC 70 na nowo ustala standard złotego środka pomiędzy asfaltem oraz lekkim enduro. W ofercie niemieckiego producenta był już model TKC 80 służący do wymagającego enduro na motocyklach adventure, ale na asfalcie oferujący ograniczone przebiegi oraz ograniczone osiągi „sportowe”. Był także model ContiTrailAttack do użytku asfaltowego z ewentualnością zjechania na utwardzone drogi gruntowe. Te dwie ideologie zostały połączone przez opony Continental TKC 70, które zostały natychmiast pokochane przez motocyklistów lubiących dalekie podróże oraz wymagające zabawy w terenie. Opony te idealnie sprawdzały się w motocyklach turystyczno-offroadowych, jak BMW z serii GS, KTMy z serii Adventure oraz wszelkie podobne, zapewniając płynną jazdę asfaltową oraz nie bojąc się wypadów w teren.

TKC 70 Rocks w akcji.
TKC 70 Rocks w akcji.

Najnowszą propozycją marki Continental jest TKC 70 Rocks, czyli wyłącznie tylna opona stanowiąca pomost pomiędzy TKC 70 oraz TKC 80.

TKC 70 Rocks vs TKC 70 vs TKC 80
TKC 70 Rocks vs TKC 70 vs TKC 80

W odróżnieniu od podstawowej „70-tki”, nowy model „Rocks” nie posiada gładkiego bieżnika w swojej środkowej części. Znalazły się tam pokaźne i głębokie rowki pomiędzy sekcjami, zapewniające trakcję w terenie, błocie, czy na kamieniach. Tylna opona TKC 70 Rocks łączy się z przednią TKC 70, przenosząc balans asfaltowo-terenowy trochę mocniej w stronę lekkiego offroadu.

Obie odmiany TKC 70 produkowane są ręcznie w niemieckiej fabryce w miejscowości Korbach oraz ukrywają w sobie technologie MultiGrip oraz RainGrip znane z opon asfaltowo-sportowych, dzięki czemu oferują bezpieczeństwo jazdy w mokrych warunkach oraz wytrzymałość na długie przebiegi. Tworząc odmianę TKC 70 Rocks, Continental nie zapomniał o komforcie: hałas udało się ograniczyć dzięki przemyślanemu rozmieszczeniu klocków opony.

TKC 70 Rocks
TKC 70 Rocks

Continental dla motocyklistów drogowych, do skuterów i wielu innych motocykli i skuterów

Opony ContiRoad reprezentują czołową pozycję wśród Continental dla segmentu sportowo-turystycznego. Ten nowy model plasuje się pomiędzy oponami ContiRoadAttack 3, a poprzednią generacją ContiRoadAttack 2. Wersja EVO jest wycofana z produkcji, podczas gdy model ContiMotion pozostaje w portfolio marki.

Dla motocyklistów pokonujących średnie i małe dystanse Continental przedstawia ContiStreet, zupełnie nową oponę diagonalną, która zastępuje ContiGo! (proponowaną do tej pory do użytku miejskiego). Podobnie jak ContiRoad, nowy ContiStreet ma swoje korzenie w popularnym i lubianym przez motocyklistów modelu opony ContiRoadAttack3.

Continental nie zapomina także o posiadaczach skuterów, dla których przeznaczona jest opona ContiScoot. Wrażenia z jazdy tym modelem, przyczepność na suchej nawierzchni czy bezpieczeństwo i przewidywalność w czasie deszczu natychmiast zdradzają, że mamy do czynienia z oponą klasy premium, która swoje technologie czerpie z rozwiązań dla dużych motocykli. ContiScoot naśladuje kształt bieżnika znany z ContiRoadAttack 3, a specjalnie opracowana mieszanka w połączeniu z rzeźbą rowków zapewnia idealne odprowadzanie wody. Niezależnie od nawierzchni – gładki asfalt, czy miejskie dziury i brudna nawierzchnia – ContiScoot zapewnia optymalną przyczepność oraz wysokie pewność i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki ogromnemu doświadczeniu producenta, w parze ze wszystkimi powyższymi cechami idzie także wysoka wytrzymałość na ścieralność, gwarantujące wysokie przebiegi.

Gdzie kupić motocyklowe opony Continental?

Motocyklowe opony Continental kupisz w Sklepie Inter Cars (również przez internet), a także w sieci I’M Inter Motors – zarówno w motocyklowych sklepach stacjonarnych, jak też w internetowym IMready.eu.

TKC 70 Rocks
TKC 70 Rocks
Więcej w Akcesoria, Porady, Sponsorowane
Niedroga odzież motocyklowa z pełną certyfikacją PPE: bezpieczeństwo w Adrenaline

Niedroga odzież motocyklowa, wysokie bezpieczeństwo, certyfikacja PPE, wytrzymałość, dobry styl… Czy te cechy da się połączyć, gdy najważniejsza jest niska...

Zamknij