Premiowane są wszystkie dostępne w polskich salonach egzemplarze, pochodzące z rocznika modelowego starszego niż 2019. Na swoich właścicieli wciąż czeka Yamaha XT1200 Super Tenere w wersjach Z lub ZE z elektrycznie sterowanym zawieszeniem. Przyjrzyjmy się temu jednemu z najlepszych motocykli turystycznych na rynku…

Yamaha XT1200 Super Tenere pojawiła się na w 2010 roku. Okazała się tak udana, że założenia konstrukcyjne pozostały aktualne do dziś. W przeciwieństwie do większości pojazdów tego segmentu miała elegantsze i mniej użytkowe kształty – od początku zaskakiwała dynamiką dwucylindrowego, rzędowego silnika  z przestawionymi wykorbieniami wału. Dzięki temu osiągnięto charakterystykę zapłonów identyczną, jak w silnikach w układzie V.

Silnik posiada mnóstwo momentu w średnim, najczęściej wykorzystywanym w tym segmencie motocykli, zakresie. Doskonała skrzynia biegów i stosunkowo krótkie przełożenia zapewniają bardzo dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Nisko umieszczony środek ułatwiał manewry i jazdę terenową, a przyjęte rozwiązania sprzyjały wielkiej turystyce. Yamaha Super Tenere od początku była zorientowana na komfort psychiczny kierowcy: napęd powierzono bezobsługowemu wałowi kardana, skrzynia biegów pracuje w wyjątkowo precyzyjny sposób, a w przypadku błędów kierowcy do akcji wkracza trójstopniowa kontrola trakcji lub niezwykle dyskretnie zestrojony ABS.

Elektronika w Super Tenere dba także o naszą prędkość (tempomat), nastawy zawieszenia (w wersji ZE), mapę silnika, a także rozdział siły hamowania – jeśli naciskamy przedni hamulec, system pracuje w trybie zintegrowanym (działają obydwa koła), jeśli naciśniemy najpierw tylny, to znak, że chcemy dozować siłę hamowania indywidualnie na każde koło. W praktyce całość działa niezwykle skutecznie.

Wspomnieliśmy o komfortowych warunkach pracy kierowcy. Doskonała ergonomia za sprawą wygodnej, bezszwowej kanapy z regulacją wysokości, świetna ochrona przed deszczem i wiatrem (szyba posiada cztery położenia sprawiają, że pokonanie dalszej podróży jest formalnością. Szczególnie, że pojemność zbiornika paliwa (23 l) zapewnia „godny zasięg”. Jak pewnie słusznie zauważyliśmy, jazdę na Super Tenere wspominamy z ogromną przyjemnością.

W wyposażeniu standardowym jest to pojazd gotowy do dalekiej trasy wraz z pasażerem i mnóstwem bagażu. Bardzo imponująco wygląda także lista wyposażenia dodatkowego i akcesoriów, dzięki którym spersonalizujemy pojazd pod kątem dalekich podróży, estetyki czy klimatów bliskich sportom motocyklowym. Co ważne, aktualnie wszystkie wersje XT1200 Super Tenere, z rocznika modelowego starszego niż 2019, otrzymują gratis 3000 zł na akcesoria! Każdy, kto kupi model objęty promocją, będzie mógł dobrać oryginalne akcesoria marki Yamaha o wartości do trzech tysięcy złotych.

Czy to dobra okazja? Oczywiście; kupujemy pojazd nowy, wyposażony w fabryczną gwarancję, a przede wszystkim konstrukcyjnie bliski z bieżącym rocznikiem. Biorąc pod uwagę uznanie, które prezentowana Yamaha zdobyła solidnością, dzielnością turystyczną na szosie i poza nią, właściwościami jezdnymi  i bezawaryjnością, jest to doskonała inwestycja o niewielkiej utracie wartości. O dostępność promocyjnych modeli spytajcie najbliższego dealera Yamaha, jednak polecamy się pospieszyć – liczba sztuk ograniczona!

Więcej o motocyklach Yamaha

Więcej w Z Kraju
Zakaz wjazdu motocykli do centrum Warszawy?

Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski w wywiadzie dla „Super Expresu” zdradził, że trwają prace nad zakazem wjazdu pojazdów spalinowych do ścisłego...

Zamknij